Idealny samochód dostawczy dla twojej firmy? Najnowsza wersja Fiata Ducato wyjeżdża z fabryki w Polsce

Idealny firmowy samochód dostawczy? Niezawodny, pakowny, oszczędny, solidny i wyposażony w najnowocześniejsze technologie, podnoszące bezpieczeństwo i ułatwiające życie kierowcy. Wszystkie te wymogi spełnia najnowsza wersja Fiata Ducato. Istnieje jednak o wiele więcej powodów, dla których model ten cieszy się ogromną popularnością wśród klientów poszukujących samochodów dostawczych w Polsce – szczególną uwagę warto zwrócić na kilka nowości.

Materiał promocyjny

Pierwsza wersja Fiata Ducato zadebiutowała na rynku w 1981 roku. Już szybki rzut oka na zdjęcie tego modelu wystarcza, by dojść do wniosku, iż przed laty liczyło się dowiezienie towaru do celu. Wszystko inne schodziło na dalszy plan. Dziś od samochodów dostawczych wymagamy nieporównywalnie więcej. Owszem, wciąż zasadniczym celem jest dostarczenie towaru, ale chcemy to zrobić możliwie najbezpieczniej i w maksymalnie komfortowych warunkach. Jak na rosnące oczekiwania odpowiada najnowsza wersja Ducato?

Obszerna i użyteczna przestrzeń ładunkowa

Zacznijmy od tego, że nowy Fiat Ducato nowemu Fiatowi Ducato nierówny. Wszystko zależy bowiem od tego, o jakiej wersji nadwozia mówimy. Furgon, furgon brygadowy, podwozie do zabudowy, podwozie z podwójną kabiną, kabina ze skrzynią fabryczną, wywrotka, platforma - jest w czym wybierać. No właśnie, wybór. To z pewnością słowo-klucz, które najtrafniej opisuje najnowszą wersję tego kultowego dla wielu dostawczaka.

Zatrzymajmy się jednak przy furgonie. Regularny kształt przedziału ładunkowego - to pierwsza rzecz, która zwraca uwagę. Samochód dostawczy musi być w stanie pomieścić różnorodne rodzaje towarów, począwszy od małych paczek, a kończąc na wielkich paletach. Dlatego tak ważne jest to, by przestrzeń ładunkowa była nie tylko pojemna, ale również w pełni funkcjonalna.

Pierwsze wrażenie potwierdzają liczby: do 17 m3 użytecznej przestrzeni ładunkowej, 1 422 mm szerokości pomiędzy nadkolami, do 1 870 mm pomiędzy ścianami oraz do 1,5 ton ładowności. Nie mniej ważny jest dostęp do przestrzeni ładunkowej. W przypadku nowego Ducato standardem są prawe drzwi przesuwne oraz tylne otwierane pod kątem 180 stopni (otwierane pod kątem 270 stopni są opcją). Wspomnieć warto ponadto o przegrodzie oddzielającej część pasażerską od ładunkowej (może ona być pełna bądź przeszklona), panelach ochronnych ścian oraz uchwytach mocowania ładunku w podłodze i na ścianach. Towar spakowany? Czas więc ruszać w trasę!

Stary dobry Ducato, ale wiele nowości

Zawodowi kierowcy każdego roku pokonują dziesiątki tysięcy kilometrów. Oznacza to rosnące ryzyko kolizji lub wypadku. Z pomocą przychodzą jednak nowoczesne systemy bezpieczeństwa - chcemy, by było ich jak najwięcej. W przypadku nowego Ducato uwagę zwracają nowości: układy ostrzegania przed kolizją (to sygnały wizualne i dźwiękowe oraz autonomiczne hamowanie awaryjne), o niezamierzonej zmianie pasa ruchu i korekty toru jazdy czy rozpoznawania znaków ograniczenia prędkości. Ale też inteligentny tempomat (utrzymuje wybraną lub zasugerowaną prędkość i zachowuje bezpieczną odległość od pojazdu poprzedzającego) czy system wykrywania zmęczenia kierowcy (niebezpieczne ruchy boczne pojazdu skutkują sygnałem ostrzegawczym). I na koniec: kamera cofania, pełniąca rolę wstecznego lusterka kamera tylna oraz układ wspomagania parkowania.

Innymi słowy, kierowca otrzymuje ogromne wsparcie zarówno podczas pokonywania długich dystansów, jak również w momentach parkowania i manewrowania w wąskich uliczkach i zatłoczonych parkingach. No dobrze, ale co z przewozem towaru? W tym zakresie użytkownicy także otrzymują pomoc najnowszych technologii. To choćby adaptacyjny system kontroli obciążenia, nieustannie dostosowujący działanie układu hamulcowego i kontroli trakcji do obciążenia pojazdu czy układy monitorowania ciśnienia w oponach oraz wykrywania bocznych podmuchów wiatru. Sporo, prawda? A to tylko kilka wybranych przykładów.

Nie tylko wydajne silniki diesla, czyli Ducato idzie z duchem czasu

Mimo że najnowsza wersja Fiata Ducato to przede wszystkim wydajne i oszczędne silniki diesla, cechujące się niskimi kosztami eksploatacyjnymi, dostępna jest ponadto wersja elektryczna. Silnik o mocy 270 KM, bateria 110 kWh i zasięg do 424 km na jednym ładowaniu - konkretne liczby mogą przekonać nawet największych przeciwników elektromobilności. Co więcej, ładowanie akumulatorów do poziomu 80 proc. trwa ok. 55 minut. Elektryczna wersja Ducato to także automatyczna klimatyzacja i "radio" z 10-calową nawigacją w standardzie oraz możliwość poruszania się w strefach ograniczonego ruchu w bonusie.

Inny przykład na to, że nowa wersja Ducato idzie z duchem czasu? Kabina kierowcy. Po pierwsze, komfort. Kierowca siedzi bowiem na pneumatycznie amortyzowanym fotelu, a w zasięgu ręki ma tablet, uchwyty na dokumenty i napoje oraz ponad 20 schowków. O optymalną temperaturę dba natomiast sterowana manualnie lub elektronicznie klimatyzacja oraz niezależny system ogrzewania. Po drugie, nowoczesne technologie, czyli dostępne w standardzie "radio" z 5-calowym kolorowym wyświetlaczem, umożliwiające głosową obsługę funkcji.

Oczekiwania klientów wobec samochodów dostawczych są dziś podobne jak względem aut osobowych. Z jednej strony chcemy porównywalnego komfortu jazdy oraz wspierających nas nowoczesnych systemów bezpieczeństwa, z drugiej - oszczędnych napędów i szerokiego pola do personalizacji. Fiat Ducato spełnia wszystkie te potrzeby, nie spychając jednocześnie na drugi plan podstawowej funkcji, czyli ładowności.

Zużycie paliwa dla modelu Fiat Ducato o rozstawie osi 3450 mm: 7,5-8,2 l/100 km; emisja CO2 198-216 g/km zostały określone zgodnie z procedurą WLTP.

Materiał promocyjny

Advertisement
.
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy