Hyundai Inster to miejski maluch za 108 tys. zł. Cenę można obniżyć o 40 tysięcy
Hyundai Inster jest odpowiedzią koreańskiego producenta na niewielkie i stosunkowo tanie samochody elektryczne. Choć rozmiary auta nie są imponujące, to już przestrzeń wewnątrz może robić wrażenie. A jaki ma napęd Hyundai Inster i ile kosztuje?
Hyundai Inster to propozycja Koreańczyków na spopularyzowanie samochodów elektrycznych. Auta na prąd nie cieszą się dużą popularnością m.in. ze względu na wysoką cenę. Do tego dochodzi powolne rezygnowanie rządów (np. w Niemczech) z dopłat do elektryków. By zachęcić społeczeństwo europejskie do zakupu aut na baterie producenci wprowadzają na Stary Kontynent niewielkie i właśnie stosunkowo tanie samochody. I właśnie do takiego grona zalicza się Inster.
Jakie rozmiary ma Hyundai Inster?
Inster de facto plasuje się pomiędzy segmentami A i B. Jego rozmiary prezentują się następująco:
- Długość: 3 825 mm (3 845 mm dla wersji Cross)
- Szerokość (bez lusterek): 1 610 mm
- Wysokość: 1 575 mm (1 614 mm z anteną typu płetwa rekina)
- Rozstaw osi: 2 580 mm
Hyundai Inster. Wygląd i wnętrze
Stylistyka Hyundaia Instera bez wątpienia sprawia, że auto zwraca na siebie uwagę. Mamy okrągłe światła z przodu oraz sygnaturę świetlną z tyłu nawiązującą do tej z modelu Ioniq 5. Decydując się na „zwykłego” Instera możemy liczyć na 15-calowe felgi stalowe z kołpakami oraz 15- lub 17-calowe felgi aluminiowe. Bez wątpienia auto będzie zwracać na siebie uwagę na ulicach europejskich miast. Ale tego miejskiego elektryka można również „uterenowić”: Inster dostępny jest również w wariancie Cross. Wyróżnia się ona przemodelowanymi zderzakami, 17-calowymi felgami aluminiowymi ze specjalnym wzorem, relingami dachowymi w standardzie czy jaskrawo zielonymi wstawkami wewnątrz.
A skoro już wewnątrz jesteśmy, to trzeba przyznać, że jak na dość niewielkie auto miejsca jest tu całkiem sporo. To oczywiście dzięki sporemu rozstawowi osi. Oczywiście trzeba pamiętać, że auto jest czteroosobowe, ale te cztery osoby będą podróżować w naprawdę dobrych warunkach. Mało tego, na prezentacji zorganizowanej przez polskie przedstawicielstwo marki przekonywano nas, że auto poradzi sobie również jako… kamper. Złożono wszystkie fotele i wsunięto do środka materac. Jeśli więc w wyniku kłótni wasza druga połówka powie wam, że dziś śpicie na kanapie, będziecie mieli wygodniejszą alternatywę.
Kanapa dzielona jest w proporcji 50:50. Auto oferuje 280 litrów przestrzeni bagażowej. Można ją powiększyć do 351 litrów. Niezbyt imponująco, ale trzeba pamiętać, że mamy za to dużo miejsca w drugim rzędzie. Ponadto na codzienne zakupy robione w pobliskim markecie czy na targu powinno wystarczyć.
Kokpit Instera zdominowany jest przez dwa ekrany – cyfrowy zestaw wskaźników o przekątnej 10,25 cala i ekran multimediów w tym samym rozmiarze. Na szczęście pod nim nie brakuje różnego rodzaju fizycznych przycisków i pokręteł. Wygospodarowano również miejsce na bezprzewodową ładowarkę.
Jakie napędy ma Hyundai Inster?
Hyndai Inster wyposażony w dwa warianty napędu – w obu napęd trafia na przednie koła. W standardzie auto będzie oferowało 97 KM i 147 Nm momentu obrotowego. Na rozpędzenie się do 100 km/h samochód potrzebuje 11,7 sekundy, zaś prędkość maksymalna wynosi 140 km/h. Za magazynowanie energii odpowiada akumulator o pojemności 42 kWh. Zapewnia on zasięg do 327 km.
Druga z wersji napędowych oferuje 115 KM i, podobnie jak odmiana standardowa, 147 Nm. Na rozpędzenie się do setki potrzebuje 10,6 sekundy i może pędzić z prędkością 150 km/h. Wariant ten wyposażony jest również w większy akumulator – 49 kWh. Auto może przejechać do 370 km (na felgach 15-calowych), do 360 km (na felgach 17-calowych) lub do 293 km (wariant Cross z koszem dachowym). Niezależnie od wariantu ładowanie prądem stałym o mocy 120 kW pozwoli na uzupełnienie energii w akumulatorze do 80 proc. w ok. 30 minut.
Hyundai Inster. Wersje wyposażenia
Hyundai Inster oferowany jest w aż pięciu wersjach wyposażenia. W standardowej odmianie, Pure (dostępna w obu wersjach napędu), znajdziemy m.in.:
- 15-calowe felgi stalowe z kołpakami
- klimatyzację automatyczną
- 10,25-calowy ekran multimediów z łącznością z telefonem za pomocą Android Auto i Apple CarPlay
- 10,25-calowy ekran wskaźników
- kamerę cofania z dynamicznymi liniami pomocniczymi
- czujniki parkowania z tyłu
W odmianie Modern (dostępne obie wersje napędu) otrzymamy dodatkowo:
- 15-calowe felgi aluminiowe
- czujniki parkowania z przodu i z tyłu
- indukcyjną ładowarkę
- podłokietnik fotela kierowcy
- przyciemniane szyby tylne
- światła tylne LED
Odmiana Smart (dostępna tylko w wersji 115-konnej) oferuje m.in.:
- reflektory LED
- system kamer 360 stopni
- system wyświetlający widok z martwego pola
- pompę ciepła
- system podgrzewania baterii
- podgrzewanie przednich foteli i kierownicy
- asystenta unikania kolizji w czasie cofania
W odmianie Cross (tylko w wersji 115 KM, warto dodać, że nie jest to wersja wyższa niż odmiana Smart, w związku z czym część wyposażenia może się różnić, odmiana Cross nie posiada np. asystenta monitorowania martwego pola) można liczyć na:
- reflektory LED
- 17-calowe felgi w specjalnym wzorze
- specjalną tapicerkę materiałową
- relingi dachowe
W wersji Cross Smart (tylko 115 KM) znajdziemy również:
- Kosz dachowy
- Oraz elementy wyposażenia znane z wersji Smart (m.in. system kamer 360 stopni, system wyświetlający widok z martwego pola, pompa ciepła, system podgrzewania baterii).
Ile kosztuje Hyundai Inster?
Ceny Hyundaia Instera katalogowo startują od 107 900 zł w odmianie o mocy 97 KM. Teraz jednak auto można nabyć taniej, w ramach promocji 103 900 zł. Najwięcej kosztuje odmiana Cross Smart – katalogowo 151 900 zł. W ramach promocji cena została obniżona do 143 900 zł. Dla porównania Dacia Spring startuje cenowo od 76 900 zł. Trzeba jednak pamiętać, że jest nieznacznie mniejsza, oferuje mniejszą moc i mniejszy zasięg od Instera.
Chętni na zakup powinni jednak przemyśleć decyzję – gdy w przyszłym roku wejdzie program Mój Elektryk 2.0 cenę auta będzie można obniżyć nawet o 40 tys. zł.