Hyundai dla dyplomaty
Wyroby koreańskiego producenta samochodów marki Hyundai kojarzone są najczęściej z małym atosem lub nieco większym accentem. Amatorzy jazdy terenowej dorzucą do powyższego spisu model santa fe, zaś fani rajdów sportową wersję accenta WRC. Tymczasem hyundai to także producent limuzyny, której ambicją jest konkurowanie z rywalami klasy wyższej średniej - komfortowego hyundaia oznaczono symbolem XG.
Stylizacja dużej karoserii hyundaia XG (4865/1825/1420 mm) budzi pewne kontrowersje. Zwłaszcza tylna jej część, gdzie projektanci zdecydowali się na zaokrągloną pokrywę bagażnika, trapezoidalne lampy oraz chromowane elementy wykończenia. Auto przypomina po trosze pojazdy z lat trzydziestych. Z przodu natomiast centralną część samochodu stanowi olbrzymi, chromowany grill z podwójnymi, schowanymi pod wspólną szybą lampami reflektorów i kierunkowskazów. Konstrukcyjną ciekawostką nadwozia hyundaia XG jest brak górnych ramek szyb w obu parach drzwi.
Jak na limuzynę przystało hyundai XG posiada bogate wyposażenie seryjne. W kokpicie samochodu znaleźć można takie patenty jak: cztery poduszki powietrzne (przednie i boczne), wspomaganie układu kierowniczego, regulowaną wysokość kolumny kierownicy (niestety brak regulacji w płaszczyźnie poziomej), elektrycznie podnoszone szyby (we wszystkich drzwiach), automatyczną klimatyzację, skórzaną tapicerkę, komputer pokładowy oraz pięciostopniową, automatyczną (możliwość sekwencyjnej zmiany przełożeń) skrzynię biegów, zaś poza kokpitem - systemy: ABS i TCS, regulowane elektrycznnie i podgrzewane lusterka boczne, reflektory przeciwmgielne oraz aluminiowe felgi.
Utrzymana w klasycznej konwencji tablica przyrządów hyundaia XG posiada drewniane elementy, które zdobią konsolę centralną oraz umieszczone w drzwiach panele elektrycznego sterowania szybami i lusterkami. Prowadnica lewarka automatycznej skrzyni biegów wykonana jest z pokrytego warstwą chromu metalu.
Pod maską reprezenatcyjnego hyundaia znajduje się widlasty, sześciocylindrowy, wyposażony w dwa wałki rozrządu silnik o pojemności skokowej 2973 ccm, maksymalnej mocy 188 KM przy 6000 obr/min oraz maksymalnym momencie obrotowym 255 Nm przy 4000 obr/min. Olbrzym ten potrafi rozpędzić ważące 1620 kg auto ze startu zatrzymanego do 100 km/h w ciągu 8,9 sekundy oraz nadać mu, przy średnim zużyciu 10,7 litra benzyny na sto kilometrów, prędkość maksymalną 225 km/h.
Inne dane hyndaia XG:
rozstaw kół 1540 mm (przód) 1530 mm (tył)
rozstaw osi 2750 mm
pojemność zbiornika paliwa 70 litrów
ładowność 550 kg
rozmiar opon 205/65 R15
droga hamowania 45 m