Hybrydowe porsche 918 spyder za 645 tys. euro!

Na salonie samochodowym w Genewie w 2010 roku Porsche zaprezentowało koncepcyjny model o nazwie 918 spyder.

Dwumiejscowy roadster z Niemiec wywołał sporą sensację - do napędu auta wykorzystano hybrydowy system, w którym benzynowy 500-konny silnik V8 wspierany jest przez motory elektryczne o mocy 160 kW.

Na wzór pojazdów elektrycznych samochód wyposażono w technologię plug-in, dzięki czemu akumulatory ładować można podłączając samochód do domowej sieci elektrycznej. Poza dobrymi osiągami, samochód charakteryzować miał się również symbolicznym zużyciem paliwa na poziomie 3 l/100 km.

W lipcu zeszłego roku Porsche potwierdziło, że 918 spyder trafi do limitowanej produkcji.

Reklama

Słowo się rzekło... Dziś Porsche rozpoczęło zbieranie zamówień na ten model. To kupienia będzie dokładnie 918 egzemplarzy, każdy w cenie 645 tys. euro netto, a więc bez podatku VAT! Produkcja rozpocznie się 18 sierpnia 2013 roku w fabryce w Zuffenhausen. Auta będą sukcesywnie trafiać do odbiorów zgodnie z kolejnością złożonych zamówień. Pierwszy klient otrzyma swoje 918 spyder w listopadzie 2013 roku.

Wersja produkcyjna samochodu jest bardzo zbliżona do pokazanego w Genewie conceptu, zaszło jednak kilka zmian. Nadwozie bazuje na wykonanym z włókna węglowego monokoku. Panele dachu ściąga się ręcznie, można je schować w przednim bagażniku.

Zasadniczym źródłem napędu jest umieszczony centralnie wysokoobrotowy silnik V8 o pojemności "przekraczającej 4 litry" i mocy ponad 500 KM. Jednostka ta bazuje na wyczynowym silniku stosowanym w porsche RS spyder, które startuje m.in. w długodystansowym wyścigu Le Mans.

Moment obrotowy trafia na tylne koła za pośrednictwem siedmiostopniowej, dwusprzęgłowej skrzyni PDK. Jednostka spalinowa wspomagana jest przez dwa silniki elektryczne - jeden umieszczony przy tylnej, a drugi - przedniej osi. Ich sumaryczna moc wynosi 218 KM.

Energia przechowywana jest w chłodzonych cieczą bateriach litowo-jonowych. Ładowanie może odbywać się ze standardowego gniazdka sieciowego i trwa około 3 godzin. W trybie wyłącznie elektrycznym zasięg wynosi 25 km, a prędkość maksymalna - 150 km/h.

Porsche 918 spyder przyspiesza do 100 km/h w 3,2, prędkość maksymalna przekracza 320 km/h. Porsche szacuje, że samochód pokona północną pętlę toru Nurburgring w mniej niż 7 minut i 30 sekund, a więc szybciej niż porsche carrera GT (7:32). Co jednak najważniejsze, zużycie paliwa wg normy NEDC (ECE-R 101) ma wynosić zaledwie 3 l/100 km.

By uprzyjemnić okres oczekiwania na 918 spyder, Porsche przygotowało limitowaną wersję modelu 911 turbo S o nazwie "Edition 918 Spyder". Również tych pojazdów powstanie dokładnie 918 sztuk, a kupić będą je mogły tylko osoby, które zamówią 918 spyder.

Limitowane 911 turbo S napędzane jest standardowym silnikiem typu bokser o mocy 530 KM. W samochodzie znajdziemy jednak (zarówno w nadwoziu, jak i wnętrzu) akcenty stylistyczne nawiązujące do 918 spyder.

Wersja specjalna 911-tki dostępna będzie już od czerwca. Coupe kosztuje 173 tys. euro, a cabriolet - 184 500 euro. To ceny na rynku niemieckim, zawierające 19-procentowy podatek VAT.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Alex Minsky | Porsche 918
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy