Ford Transit Custom PHEV. Takiej hybrydy jeszcze nie było

W Hanowerze trwają właśnie międzynarodowe targi pojazdów użytkowych. Jedną z ciekawszych premier jest nowy członek rodziny Forda Transita - zelektryfikowany model Transit Custom PHEV.

Ford Transit Custom PHEV
Ford Transit Custom PHEVInformacja prasowa (moto)

Ford jest pierwszym dużym producentem oferującym system PHEV w tym segmencie rynku samochodów dostawczych. Rozwiązanie pozwala na ładowanie pojazdu przy użyciu prądu z sieci elektrycznej, co zapewnia podróże z zerową emisją spalin, przyczyniając się do zmniejszenia lokalnych zanieczyszczeń powietrza. To szczególnie ważne z punktu widzenia drobnych przedsiębiorców. Tak skonstruowane auto dostawcze umożliwia im wjazd do coraz popularniejszych w miastach Starego Kontynentu stref niskiej emisji.

Pojazd wykorzystuje szeregowy hybrydowy układ napędowy, z przednimi kołami napędzanymi wyłącznie silnikiem elektrycznym. Energia elektryczna magazynowana jest przez chłodzony cieczą kompaktowy akumulator litowo-jonowy o pojemności 14 kWh, umieszczony pod podłogą przestrzeni ładunkowej w taki sposób, by zachować pełną objętość ładunkową oferowaną w standardowej wersji Transita Custom. Dzięki takiemu rozwiązaniu auto może się pochwalić ładownością przekraczającą 1000 kg.

Znany z osobowych modeli Forda, trzycylindrowy, benzynowy silnik 1,0 l EcoBoost służy tu jedynie za generator prądu i uruchamia się tylko wtedy, gdy doładowania wymaga akumulator trakcyjny. Zdaniem producenta na jednym tankowaniu auto pokonać może do 500 km.

Ford Transit Custom PHEVInformacja prasowa (moto)

Kierowca ma do dyspozycji trzy tryby jazdy: "EV Auto" (ustawienie domyślne, pojazd sam określa sposób korzystania ze źródeł energii), "EV Teraz" (wykorzystuje tylko energię elektryczną, aż do wyczerpania akumulatorów) oraz "EV Później" (system dąży do utrzymania obecnego poziomu naładowania akumulatorów).

Ford Transit Custom PHEVInformacja prasowa (moto)

Za pomocą portu ładowania znajdującego się w przednim zderzaku, Transit Custom PHEV może być ładowany z domowego 240-woltowego gniazda o poborze prądu ograniczonym do 10 A, osiągając pełne naładowanie w ciągu pięciu godzin. Korzystając z wydajniejszego źródła prądu (240 V 16 A lub 32 A), czas pełnego ładowania baterii skrócić można do trzech godzin.

Transit Custom PHEV wejdzie do produkcji seryjnej w drugiej połowie przyszłego roku.

Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas