Ford mondeo po liftingu
Ford mondeo obecnej generacji debiutował w 2007 roku. Po trzech latach produkcji nadszedł czas na przeprowadzenie kuracji odmładzającej.
Jak to zwykle bywa w takich przypadkach, zmiany dotknęły głównie przednią i tylną część pojazdu. Z przodu pojawiły się większe wloty powietrza i zmienione zderzaki ze światłami do jazdy dziennej typu LED, z tyłu światła zespolone wykonane w tej samej technice. Zmieniono również kształt konsoli centralnej, a we wnętrzu pojawiły się nowe materiały.
Jednak zmiany stylistyczne to nie wszystko. Ford wprowadza do mondeo nowe jednostki napędowe, zarówno benzynowe, jak i diesla.
Klienci ceniący sportowe osiągi będą mogli wybrać doładowany silnik benzynowy o pojemności dwóch litrów i mocy 240 KM. Jest to modyfikacja znanej już jednostki napędowej o mocy 203 KM. Oba silniki standardowo współpracować będą z dwusprzęgłowymi przekładniami PowerShift. Nowa mocniejsza wersja ma przyspieszać do 100 km/h w 7,5 s oraz osiągać prędkość 246 km/h przy średnim zużyciu paliwa 7,7 l/100 km.
Ponadto kuracji wzmacniającej poddano silnik 2.2 TDCi. Jego moc wzrosła o 12 procent i wynosi teraz rekordowe 200 KM (żaden silnik Duratorq do tej pory nie dysponował taką mocą). Nieco później w ofercie pojawią się jeszcze silniki (benzynowe i Diesla) o pojemności 1.6 l.
Jednocześnie inżynierowe nie zapomnieli o ekologii. W odświeżonym mondeo zastosowano m.in. system odzyskiwania energii podczas hamowania (służy ona do ładowania akumulatora), tryb pracy silnike Eco Mode oraz aktywną żaluzję wlotu powietrza do silnika.
Odświeżony ford mondeo zadebiutuje w październiku na salonie samochodowym w Paryżu. Wkrótce potem auta pojawią się w salonach.