Ford Kuga Vignale
Do rodziny ekskluzywnych Fordów sygnowanych przydomkiem Vignale dołączył kolejny model. Po Mondeo, S-Maxie i Edge przyszła pora na popularną Kugę.
Prototyp Kugi Vignale zobaczyć można było w marcu, na salonie motoryzacyjnym w Genewie. Teraz przedstawiciele Forda zaprezentowali auto w wersji produkcyjnej.
Topową odmianę Kugi poznamy m.in. po przemodelowanych zderzakach i zmodernizowanej osłonie chłodnicy. Grill i pzednie światła przeciwmgłowe otrzymały dekoracyjne obwódki ze szczotkowanego aluminium. Lśniące, dekoracyjne elementy znajdziemy też m.in. na listwach bocznych i pokrywie bagażnika. Standardowym wyposażeniem Kugi Vignale są też 19-calowe, polerowane, obręcze kół ze stopów lekkich.
Kabina oferuje m.in. skórzaną tapicerkę Windsor (z pikowaniem tworzącym wzór sześciokąta) z przeszyciami na siedzeniach i panelach drzwiowych, dostępną w jasnym kolorze Cashmere lub ciemnym Ebony. Skórą - tym razem w kolorze czarnym - obszyta jest również deska rozdzielcza i konsola środkowa.
Palta jednostek napędowych Kugi Vignale obejmuje cztery wersje - po dwie benzynowe i wysokoprężne. Klienci mogą się zdecydować na benzynowy silnik 1,5 l EcoBoost. Słabsza wersja rozwija 150 KM i oferowana jest wyłącznie z ręczną, sześciostopniową skrzynią biegów i napędem na przednie koła. Mocniejsza odmiana - legitymująca się mocą 182 KM - standardowo sprzęgana jest z sześciostopniowym automatem i napędem na cztery koła Inteligent All Whell Drive, który może przenosić po 50 proc. momentu obrotowego na każdą z osi. Rozdzielenie siły napędowej pomiędzy koła zajmuje elektronice sterującej zaledwie 20 milisekund. To o 20 razy szybciej, niż mrugnięcie okiem!
Dla zwolenników silników wysokoprężnych przewidziano motor 2,0 l TDCI (w rzeczywistości to - pochodzący od PSA 2,0 l HDI) generujący 150 KM lub 180 KM. W przypadku słabszej wersji klienci mogą wybierać między ręczną lub zautomatyzowaną, dwusprzęgłową, przekładnią PowerShift (obie o sześciu przełożeniach). Topowy diesel oferowany będzie wyłącznie z napędem na obie osie. Klienci mogą jednak wybierać między przekładnią PowerShift a ręczną skrzynią biegów.
Premiera produkcyjnej Kugi Vignale zbiegła się w czasie z otwarciem list zamówień na S-Maxa Vignale. Klienci mogą już w tym celu skorzystać z dostępnych on-line konfiguratorów. Auto dostępne jest w czterech wersjach napędowych - jednej benzynowej i trzech wysokoprężnych. Ofertę otwiera motor 2,0 l TDCI o mocy 180 KM sprzęgany z ręczną skrzynią biegów o sześciu przełożeniach. Bardziej wymagający mogą się zdecydować na odmianę z sześciostopniową przekładnią PowerShift i napędem na obie osie. Najmocniejszy diesel rozwija 210 KM i standardowo oferowany jest z sześciostopniową skrzynią PowerShift.
Szczytem oferty jest dwulitrowy, benzynowy silnik EcoBoost oferujący moc 240 KM. Również ta odmiana - standardowo - sprzęgana jest z sześciostopniową przekładnią PowerShift.