Ford Kuga przeszedł modernizację. Nie rozpoznacie go i zatęsknicie za dieslem
Ford Kuga trzeciej generacji, który zadebiutował w 2019 roku doczekał się modernizacji. Zmiany stylistyczne są znaczące i trudno nie odróżnić auta od wersji sprzed liftingu. Ale Ford nie poprzestał na samym wyglądzie.
Patrząc na zmodernizowaną Kugę od przodu można pomyśleć, że mamy do czynienia z kompletnie innym modelem. Uwagę zwraca między innymi listwa świetlna LED między reflektorami (przywodząca na myśl auta Volkswagena) oraz nowy grill. Na wlot powietrza zostało przeniesione logo amerykańskiego producenta. Zmieniony został również przedni zderzak. Nowy wygląd mają także światła. Skoro już przy oświetleniu jesteśmy, zmodernizowana Kuga w standardzie wyposażona jest w nowe, w pełni LED-owe reflektory z systemem automatycznego sterowania światłami drogowymi. Opcjonalnie auto będzie można wyposażyć w reflektory matrycowe LED, które wykorzystują dane nawigacji oraz kamerę zamontowaną za przednią szybą do odczytywania znaków drogowych, by sterować strumieniem światła na zakrętach, skrzyżowaniach i rondach.
Zmiany zaszły także wewnątrz Kugi. Uwagę zwraca 13,2-calowy ekran dotykowy, za pomocą którego możemy obsługiwać system inforozrywki najnowszej generacji, Ford SYNC 4, który dysponuje dwukrotnie większą mocą obliczeniową w porównaniu z jego poprzednią wersją. Można jednak zauważyć, że zniknęły fizyczne przyciski i pokrętła znajdujące się wcześniej między ekranem multimediów i nawiewem. System oferuje możliwość bezprzewodowego połączenia telefonu z autem (zarówno za pomocą Apple CarPlay, jak i Android Auto). Oprócz tego mamy łączność 5G oraz nawigację w chmurze.
W drugim rzędzie znajdziemy natomiast przesuwane fotele, dzięki którym możemy zwiększyć przestrzeń na nogi do ponad 1 metra dla pasażerów podróżujących z tyłu lub zapewnić do 140 litrów dodatkowej przestrzeni bagażowej. Nowością będzie również nowa wersja wyposażeniowa w gamie Kugi, Active, która ma stanowić odmianę bardziej "uterenowioną". Jeśli chodzi o systemy bezpieczeństwa, zmodernizowana Kuga może pochwalić się tempomatem adaptacyjnym nowej generacji, który może automatycznie hamować przed zakrętami i skrzyżowaniami oraz "w innych wymagających tego sytuacjach". Oprócz tego auto wyposażone jest również w system kamer 360 stopni.
Jeśli chodzi o silniki, Ford skupia się głównie na napędach hybrydowych. Jak informuje zmodernizowana Kuga z hybrydą typu plug-in ma oferować w trybie elektrycznym do 69 km zasięgu. Oprócz tego dostępna ma być również "tradycyjna" hybryda z napędem na przód lub tył (w tym pierwszym wariancie zasięg ma sięgać 900 km). Amerykański producent wspomina również o odmianie benzynowej. Nie ma jednak mowy o dieslu, co może wskazywać, że wraz z modernizacją wersja wysokoprężna wypadnie z oferty.
Zmodernizowana Kuga powstawać będzie w fabryce Forda w hiszpańskiej Walencji. Producent deklaruje, że produkcja ruszy na początku lutego, a zamówienia na nią będzie można składać pod koniec stycznia 2024 roku.