Ford Kuga Hybrid. Nowość w gamie modelu
Ford poszerzył gamę modeli wyposażonych w zelektryfikowane napędy, wprowadzając na rynek Kugę wyposażoną w hybrydowy, benzynowo-elektryczny układ napędowy.
Kuga Hybrid uzupełnia gamę zelektryfikowanych wersji tego modelu, dołączając do ładowanej z sieci wersji Kugi Plug-In Hybrid oraz 48-woltowej miękkiej hybrydy, Kugi EcoBlue Hybrid. Nadal dostępne są również wersje napędzane silnikami benzynowymi i wysokoprężnymi.
Akumulator Kugi Hybrid o pojemności 1,1 kWh jest uzupełniany energią dostarczaną zarówno przez 2,5-litrowy silnik benzynowy, pracujący w cyklu Atkinsona, jak przez system ładowania regeneracyjnego, energią odzyskiwaną podczas jazdy wybiegiem lub w czasie hamowania. Kuga Hybrid opcjonalnie może posiadać napęd na wszystkie koła Intelligent All-Wheel Drive.
Hybrydowe wersje z napędem na przednią oś, jak i 4x4 dysponują mocą 190 KM. Moment obrotowy przekazywany jest za pośrednictwem bezstopniowej skrzyni biegów z funkcją symulacji zmiany przełożeń. Funkcja symulowanych przełożeń - aktywowana w trybie normalnym lub sportowym - dostosowuje prędkość obrotową silnika wraz ze zmianą prędkości pojazdu, aby zmniejszyć efekt "gumowej" reakcji na pedał przyspieszenia, typowy dla przekładni bezstopniowych.
Prędkość 100 km/h model z napędem na przednie koła osiąga w czasie 9,1 sekundy.Zdolność do przejechania 1000 km na jednym zbiorniku paliwa sprawia, że Kuga Hybrid może być alternatywą dla modeli z silnikami Diesla. Wg WLTP Kuga Hybrid spala od 5,4 l/100 km. Przy 54-litrowym zbiorniku paliwa, całkowity zasięg Kugi Hybrid jest o ponad 30 procent dłuższy niż ładowanej z sieci Kugi Plug-In Hybrid, która dysponuje zasięgiem jazdy bezemisyjnej 56 km, szacowanym w cyklu WLTP.
Kugę Hybrid można zamawiać, wybierając w szerokiej ofercie wersji wyposażenia: Trend, Titanium, Titanium X, ST Line, ST Line X i Vignale, które oferują wszechstronne pakiety systemów wspomagania kierowcy oraz elementów podnoszących komfort.Ford Kuga Hybrid, produkowany w Walencji, jest jednym z 17 zelektryfikowanych pojazdów, które Ford zamierza wprowadzić na rynek europejski przed końcem przyszłego roku. Hybrydowy SUV może wspierać firmową strategię elektryfikacji napędów europejskiej gamy modelowej Forda.