Ford Focus ST teraz również jako kombi

​Ford zaprezentował pierwsze zdjęcia Focusa kombi w usportowionej wersji ST.

Niespodzianki nie ma. Ford Focus ST Wagon posiada ten sam układ napędowy, co ST pokazany w lutym hatchback. Pod maską może znajdować się benzynowy silnik 2.3 EcoBoost, który dzięki doładowaniu generuje 280 KM lub też wysokoprężna jednostka 2.0 EcoBlue o mocy 190 KM.

Silnik benzynowy może być łączony z sześciobiegową przekładnią manualną lub siedmiostopniową skrzynią automatyczną. Diesel dostępny jest wyłącznie z przekładnią ręczną.

W przypadku silnika benzynowego standardowe wyposażenie obejmuje opracowany przez Borg Warner elektronicznie sterowany przedni dyferencjał eLSD, który ma za zadanie ograniczać zjawisko podsterowności. Potrafi on płynnie dostosowywać rozdział momentu pomiędzy kołami w oparciu m.in. o dane z czujników prędkości obrotowej. Diesle standardowo wyposażone są w system wektorowania momentu obrotowego Torque Vectoring Control polegający na przyhamowywaniu jednego z kół, by zmniejszyć podsterowność.

Reklama

W wersji ST zmieniono też nastawy elektrycznego wspomagania kierownicy. Układ jest o 15 proc. szybszy niż w standardowym Focusie, a skrajne położenia kierownicy dzielą zaledwie dwa obroty.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy