Ford Focus ST teraz również jako kombi
Ford zaprezentował pierwsze zdjęcia Focusa kombi w usportowionej wersji ST.
Niespodzianki nie ma. Ford Focus ST Wagon posiada ten sam układ napędowy, co ST pokazany w lutym hatchback. Pod maską może znajdować się benzynowy silnik 2.3 EcoBoost, który dzięki doładowaniu generuje 280 KM lub też wysokoprężna jednostka 2.0 EcoBlue o mocy 190 KM. Silnik benzynowy może być łączony z sześciobiegową przekładnią manualną lub siedmiostopniową skrzynią automatyczną. Diesel dostępny jest wyłącznie z przekładnią ręczną.W przypadku silnika benzynowego standardowe wyposażenie obejmuje opracowany przez Borg Warner elektronicznie sterowany przedni dyferencjał eLSD, który ma za zadanie ograniczać zjawisko podsterowności. Potrafi on płynnie dostosowywać rozdział momentu pomiędzy kołami w oparciu m.in. o dane z czujników prędkości obrotowej. Diesle standardowo wyposażone są w system wektorowania momentu obrotowego Torque Vectoring Control polegający na przyhamowywaniu jednego z kół, by zmniejszyć podsterowność.
Ford Focus ST Wagon
W wersji ST zmieniono też nastawy elektrycznego wspomagania kierownicy. Układ jest o 15 proc. szybszy niż w standardowym Focusie, a skrajne położenia kierownicy dzielą zaledwie dwa obroty.