Ford Edge dla Europy. Z nowymi systemami bezpieczeństwa

Ford zaprezentował właśnie model Edge w wersji przeznaczonej dla europejskich klientów. To najbardziej zaawansowany SUV w historii firmy!

Auto zadebiutuje na Starym Kontynencie w usportowionej wersji ST Line. Odmianę wyróżniają m.in.: lakierowane w kolorze nadwozia spoiler, nakładki progowe i dolne partie drzwi oraz przednia, górna kratka wlotu powietrza z unikalnym czarnym wykończeniem. Standard obejmuje 20-calowe aluminiowe obręcze kół i podwójne chromowane końcówki układu wydechowego.

Ponadto zmiany wizualne dotyczące całej linii modelowej Edge obejmują szerszy przedni wlot powietrza z unikalnym wykończeniem dla każdego poziomu wyposażenia i odświeżoną stylizację pasa przedniego.

Reklama

W kabinie - w zależności od wersji - znajdziemy np.: pokryte częściowo perforowaną skórą fotele z 10-kierunkową elektryczną regulacją ustawień, aluminiowe sportowe pedały, czarną podsufitkę oraz kierownicę i dźwignię zmiany biegów wykończone perforowaną skórą z czerwonymi przeszyciami (ST Line). W standardzie otrzymamy również system komunikacji i rozrywki Ford SYNC 3 kompatybilny z Apple CarPlay i Android Auto, który umożliwia kierowcy kontrolowanie podłączonych smartfonów, systemu audio, nawigacji i klimatyzacji za pomocą poleceń głosowych i 8-calowego kolorowego ekranu dotykowego.

Klienci mogą też wzbogacić wrażenia dźwiękowe dzięki nowemu systemowi audio B&O PLAY klasy premium, który został specjalnie dostrojony do charakterystyki wnętrza modelu Edge. System wykorzystuje 10-kanałowy cyfrowy procesor dźwięku do sterowania i korygowania dźwięku z każdego głośnika, zapewniając równomierny rozkład dźwięku w całym wnętrzu.

Szczytem oferty silnikowej jest nowy motor Bi-Turbo EcoBlue o pojemności 2,0 l. Jednostka dysponuje mocą 238 KM i sprzęgana jest z układem napędowym Ford Intelligent All Wheel Drive.

Mała, wysokociśnieniowa turbosprężarka i większa niskociśnieniowa turbosprężarka przy niskich obrotach pracują szeregowo, by uzyskać lepszą reakcję silnika i większy moment obrotowy. Przy wyższych prędkościach obrotowych większa turbosprężarka pracuje samodzielnie, by zapewnić doładowanie wymagane do uzyskania mocy maksymalnej silnika.

Klienci mogą się też zdecydować na słabsze odmiany dwulitrowego silnika: 190- konną (w połączeniu z 6-biegową przekładnią manualną oraz z układem napędowym Ford Intelligent All Wheel Drive) lub 150-konną (w połączeniu z nową 8-biegową przekładnią automatyczną Quick Shift i napędem przedniej osi).

Z nowym Fordem Edge debiutują też trzy nowe systemy wspomagania kierowcy, których Ford jeszcze nie oferował w Europie. Są to: system hamowania po kolizji, adaptacyjny tempomat z funkcją zatrzymywania i ruszania (i utrzymywania samochodu na pasie ruchu) oraz układ wspomagania kierownicy z funkcją omijania przeszkód.

Ten ostatni , zaprojektowany do pracy przy prędkościach miejskich i autostradowych, wykorzystuje radar i kamerę do wykrywania wolniej poruszających się i nieruchomych pojazdów znajdujących się na torze jazdy i zapewnia dodatkowy moment obracający kierownicę. Umożliwia to kierowcy szybsze manewrowanie, gdy zachodzi niebezpieczeństwo kolizji.

 

Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy