Fiat Topolino to bliźniak Citroena Ami i Opla Rocks. Pojadą nim 14-latkowie
Opel ma Rocks Electric, Citroen - Ami, a Fiat będzie miał Topolino. Włosi zaprezentowali własne wcielenie malutkiego, dwuosobowego pojazdu o napędzie elektrycznym.
Pierwszy Fiat Topolino debiutował jeszcze przed II wojną światową, w 1936 roku. Auto było tak udane, że produkowano je po zakończeniu wojennej zawieruchy, aż do 1955 roku. W sumie powstało ponad pół miliona egzemplarzy. To właśnie Topolino było modelem, który następnie wyewoluował w kierunku pierwszej "pięćsetki".
Po dziesiątkach lat, Fiat postanowił wrócić do tej nazwy. Nowe Topolino będzie bliźniakiem Citroena Ami i Opla Rocks Electric (który początkowo nazywał się Rocks-e).
Fiat Topolino, podobnie jak bliźniacze modele, to pojazd przeznaczony do poruszania się po mieście, a za jego kierownicą mogą zasiadać już 14-latkowie z prawem jazdy kategorii AM, auto jest rejestrowane jako mikrosamochód.
Co prawda, nie znamy oficjalnych danych technicznych, ale wiemy, że Ami i Rocks napędzane są przez silnik elektryczny o mocy 8,2 KM, który czerpie energię z akumulatora o pojemności 5,5 kWh. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 45 km/h.
Zapewne dokładnie taki sam napęd znajdzie zastosowanie w Topolino.
Malutka bateria oznacza niewielki zasięg, który w mieście wynosi 70-75 km.
Wymiary? Tych również nie znamy, ale bliźniaczy Citroen Ami ma 241 cm długości, 139 cm szerokości (bez lusterek) i 152 cm wysokości.
Na jedynym zdjęciu udostępnionym przez Fiata widać samochód pozbawiony bocznych drzwi i ze składanym płóciennym dachem. Jest jednak prawdopodobne, że w sprzedaży znajdzie się również wersja klasyczna, z metalowym dachem i drzwiami.
Fiat Topolino produkowany będzie w fabryce Stellantisa w Maroku, tam gdzie Opel Rocks i Citroen Ami.