Fiat Tipo oficjalnie zaprezentowany w Polsce

„Tak niewiele trzeba, by mieć tak wiele”… A dokładnie, wystarczą zaledwie 42 600 zł, by wejść w posiadanie nowego kompaktowego Fiata z benzynowym silnikiem 1.4 l, klimatyzacją i radiem z portem USB, czyli Fiata Tipo.

Zacytowany slogan to - trzeba przyznać, że bardzo trafione - hasło reklamowe promujące nowego Fiata Tipo, którego oficjalna polska prezentacja odbyła się właśnie dzisiaj w Warszawie, w Arkadach Kubickiego.

O aucie wiemy już sporo, ale dzisiaj pojawiły się kolejne informacje. Wchodzący na rynek w podstawowej wersji jako sedan, nowy kompakt Fiata doczeka się także odmian hatchback oraz kombi. Zaprezentowane one zostaną podczas marcowego salonu w Genewie. To już wiedzieliśmy, ale dzisiaj zdobyliśmy także pierwsze informacje dotyczące terminu ich wprowadzenia w Polsce. Hatchbacka możemy spodziewać się jeszcze w tym roku (za kilka miesięcy). Kombi najprawdopodobniej pojawi się w sprzedaży na początku roku 2017.

Reklama

Będzie wersja z LPG!

Zapytaliśmy przedstawicieli Fiata o mogącą stanowić atrakcyjną dla polskich klientów ofertę w postaci Tipo z fabryczną instalacją LPG. Jak zapewnił country manager marki Fiat i Abarth w Polsce, Rafał Grzanecki, taka odmiana jest planowana dla wersji hatchback i powinna się pojawić od razu, wraz z jej wprowadzeniem na rynek.

Głównym bohaterem prezentacji jest jednak pierwsza, podstawowa wersja nowego kompaktu Fiata, czyli Tipo w wersji sedan. Co warto podkreślić, i co nie jest zbyt powszechne, to właśnie od sedana rozpoczęło się projektowanie całej gamy nadwoziowej modelu, dzięki czemu auto ma całkiem akceptowalną linię boczną (w odróżnieniu do sedanów, które powstają często na skutek "doklejenia" na siłę bagażnika do hatchbacka)

Trzy razy cztery

Samochód dostępny jest w czterech wersjach wyposażenia (Tipo - przygotowanej specjalnie na rynek polski, Pop, Easy i Lounge) i czterema silnikami: benzynowymi: 1.4 16V (95 KM), z manualną 6-biegową skrzynią, 1.6 E-Torq (110 KM) z 6-biegowym "automatem" oraz dieslami: 1.3 Multijet (95 KM) z 5-biegową przekładnią manualną i 1.6 Multijet (120 KM) ze skrzynią 6-biegową.

Cena czyni cuda

Najtańsza wersja, w premierowej cenie 42 600 zł to Tipo w odmianie... Tipo z benzynowym silnikiem 1.4 l. Auto jest - nie tylko jak na tę cenę - bardzo przyzwoicie wyposażone, m.in. w klimatyzację manualną, sterowany pilotem w kluczyku centralny zamek, radio z portem USB, elektrycznie sterowane szyby z przodu, dwupłaszczyznową regulację kierownicy i... niestety tylko dwie poduszki powietrzne.

Fiata Tipo można zamawiać już od grudnia i do tej pory, "w ciemno" (samochód trafi do salonów dopiero w marcu), kupiło go już 1200 osób. Biorąc pod uwagę fakt, że wstępne założenia sprzedażowe na ten rok w Polsce sięgały 1500 egzemplarzy, popularność nowego kompaktu Fiata musi robić wrażenie. Przedstawiciele koncernu zapewniają jednak, że postarają się nadążyć z dostawami za tak pozytywnie zaskakującym popytem.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy