Fabia WRC z homologacją

Nowy samochód na rajdowych trasach Mistrzostw Świata - Skoda Fabia WRC otrzymała oficjalną homologację od międzynarodowej organizacji sportów motorowych (FIA), a tym samym została dopuszczona do startów w pełnym cyklu RMŚ.

Fabia WRC swój bojowy chrzest przejdzie już niebawem - w dniach 24-27 lipca podczas rozgrywanego w tym czasie Rajdu Niemiec, ósmej eliminacji tegorocznego kalendarza. W nowych pojazdach zasiądą wówczas dwie załogi - Didier Auriol/Denis Giraudet oraz Toni Gardemeister/Paavo Lukander.

O debiucie Skody Fabii WRC pisaliśmy całkiem niedawno (czyt. TUTAJ). Dziś chcemy jednak przybliżyć nieco ten pojazd od strony technicznej.

Podstawowe dane techniczne Skody Fabii WRC:
Silnik:                czterocylindrowy, 20-zaworowy, 2xOHC,
                       turbodoładowany, chłodzony cieczą
Pojemność:             1999 ccm
Moc maksymalna:        300 KM (220 kW) przy 5500 obr/min
Maks. moment obrotowy: 600 Nm przy 3500 obr/min
Przekładnia:           sekwencyjna, sześciostopniowa
Sprzęgło:              węglowe, 3-tarczowe
Napęd:                 stały na cztery koła,
                       trzy aktywne dyferencjały
Zawieszenie:           kolumna McPhersona z przodu i z tyłu
Amortyzatory:          gazowo-hydrauliczne,
                       dopasowujące się automatycznie 
Koła:                  Speedline
                       8.0 J x 18" (asfalt),
                       7.0 J x 15" (szuter),
                       5.5 J x 16" (śnieg)
Opony:                 Michelin 
Hamulce:               tarczowe, wewnętrznie chłodzone,
                       na wszystkich kołach
Nadwozie:
Długość:               4002 mm
Szerokość:             1770 mm
Rozstaw osi:           2462 mm
Waga:                  1230 kg

Reklama
INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: nowy samochód | Skoda Fabia | wrc
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy