Fabia WRC z homologacją
Nowy samochód na rajdowych trasach Mistrzostw Świata - Skoda Fabia WRC otrzymała oficjalną homologację od międzynarodowej organizacji sportów motorowych (FIA), a tym samym została dopuszczona do startów w pełnym cyklu RMŚ.
Fabia WRC swój bojowy chrzest przejdzie już niebawem - w dniach 24-27 lipca podczas rozgrywanego w tym czasie Rajdu Niemiec, ósmej eliminacji tegorocznego kalendarza. W nowych pojazdach zasiądą wówczas dwie załogi - Didier Auriol/Denis Giraudet oraz Toni Gardemeister/Paavo Lukander.
O debiucie Skody Fabii WRC pisaliśmy całkiem niedawno (czyt. TUTAJ). Dziś chcemy jednak przybliżyć nieco ten pojazd od strony technicznej.
Podstawowe dane techniczne Skody Fabii WRC:
Silnik: czterocylindrowy, 20-zaworowy, 2xOHC,
turbodoładowany, chłodzony cieczą
Pojemność: 1999 ccm
Moc maksymalna: 300 KM (220 kW) przy 5500 obr/min
Maks. moment obrotowy: 600 Nm przy 3500 obr/min
Przekładnia: sekwencyjna, sześciostopniowa
Sprzęgło: węglowe, 3-tarczowe
Napęd: stały na cztery koła,
trzy aktywne dyferencjały
Zawieszenie: kolumna McPhersona z przodu i z tyłu
Amortyzatory: gazowo-hydrauliczne,
dopasowujące się automatycznie
Koła: Speedline
8.0 J x 18" (asfalt),
7.0 J x 15" (szuter),
5.5 J x 16" (śnieg)
Opony: Michelin
Hamulce: tarczowe, wewnętrznie chłodzone,
na wszystkich kołach
Nadwozie:
Długość: 4002 mm
Szerokość: 1770 mm
Rozstaw osi: 2462 mm
Waga: 1230 kg