Ewolucja - Faza 3

Renault przechodzi do kolejnej fazy ofensywy zwiększania już pokaźnego udziału na rynkach europejskich – to Faza 3. Tak właśnie nazwano nowe Renault Clio.

Sukcesy sprzedaży Mégane II i Scénic II sprawiły, że również dla nowego modelu francuski koncern oferuje klientom możliwość wyboru wersji wyposażenia (Access, Free, Pack i Confort), wystroju wnętrza (Authentique, Dynamique i Privilège) i wyglądu zewnętrznego. Dla miłośników jazdy sportowej przygotowano wersję specjalną Renault Sport.

Jakie możliwości drzemią w nowym Clio? To już zależy od nas – możemy wybierać wśród ośmiu silników (5-benzynowych, 3-wysokoprężne) oraz trzech rodzajów skrzyni biegów (mechaniczna 5-biegowa, zrobotyzowana Quickshift o 5 przełożeniach i automatyczna 4 –stopniowa Proactive).

W nowym Clio Faza 3 zastosowano nowoczesny, sprawdzony już w Megane II silnik wysokoprężny o pojemności 1.5 i mocy zwiększonej do 100 KM. Tradycyjnie do wyboru pozostają również silniki dCi o mocy 65 KM i 80 KM oraz jednostki benzynowymi: 1.2, 1.2 16V, 1.4 16V i 1.6 16V.

Reklama

Faza 3 oznacza także bardziej wyrazisty design - w zależności od wersji pojawiają się: dynamiczny przód, tylny spoiler, skórzana kierownica, sportowe siedzenia, elementy chromowane, stylizowane tarcze zegarów, obręcze kół ze stopów metali lekkich 16". Do wyboru mamy trzynaście dostępnych kolorów nadwozia.

Wersją specjalną, także stylistycznie, jest Clio Renault Sport Faza 3 - 2.0 16V, który może poszczycić się jeszcze wyższymi osiągami i sprawnością działania dzięki zwiększeniu mocy maksymalnej do 131,5 kW (182KM) przy 6500 obr/min. Charakterystyczna dla tej wersji jest podwójna chromowana rura wydechowa, która pojawiła się po raz pierwszy w Clio V6, i która będzie odtąd znakiem rozpoznawczym pojazdów sygnowanych przez Renault Sport.

Dla bardziej wymagających amatorów jazdy sportowej pojawia się w opcji zawieszenie sportowe z nastawami układu jezdnego zapewniającymi mocne wrażenia. W opcji dostępne są także aerodynamiczna listwa pod przednim zderzakiem i wyczynowy spojler optymalizujący przepływ powietrza. Detale widoczne wewnątrz auta podkreślają sportowe aspiracje Clio - bardzo ciemna deska rozdzielcza, srebrne obwódki zegarów, czerwone wskazówki, "matowy chrom" listew deski rozdzielczej i dźwigni zmiany biegów.

Od chwili wprowadzenia na rynek w 1998 r., Renault Clio został wyprodukowany w ilości ponad 3 840 000 sztuk i nigdy nie opuścił podium 3 najlepiej sprzedających się samochodów kompaktowych na rynku europejskim. Wyniki sprzedaży podsumują nowe wcielenie popularnego samochodu z rodziny Renault.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: sport | ewolucja | Renault Clio
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy