Evo VIII już w Polsce
W salonach pojawił się już Mitsubishi Lancer Evo VIII. Oficjalne prezentacje odbyły się w dwóch salonach: RM Filipowicz w Krakowie i Auto GT w Warszawie. Cena: 43 900 euro
Auto znacznie się różni, od poprzedniej "ewolucji", czyli modeli VII. "Ósemka" zyskała nowy, bardziej masywny zderzak z ogromnym podwójnym "grillem" i większymi wlotami powietrza, sztywniejszą karoserię, zmodernizowane zawieszenie oraz nowy system kontroli poślizgu w zakręcie Super AYC (Active Yaw Control).
Wiele podzespołów wykonano z aluminium m.in. maskę, elementy zawieszenia, układu kierowniczego i silnika. Sercem Evolution VIII jest dwulitrowy, turbodoładowany silnik o mocy 265 KM i momencie obrotowym wynoszącym 355 Nm przy 3500 obr./min.
Jak każde "evo" posiada stały napęd na cztery koła z rozdziałem 50:50 i podobnie jak "siódemka" ma aktywny dyferencjał centralny. System ten pracuje w trzech trybach: asfalt, szuter i śnieg. Na przedniej osi znajduje się mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu (LSD), a między tylnymi kołami pracuje Super AYC - system zapobiegający uślizgowi kół podczas szybkiej jazdy po zakrętach.
"Ósemka" jest kompletnie innym samochodem od poprzednich ewolucji Lancera. Jest bardziej spokojna, jeżeli można tak powiedzieć. Doskonale się prowadzi, świetnie przyspiesza i znacznie lepiej trzyma się drogi w porównaniu np. do Evo VII. Duża w tym zasługa niżej położonego środka ciężkości i lepszemu zbalansowaniu masy auta. Praca aktywnego dyfra i zawieszenia to naprawdę "bajka" - powiedział mistrz Polski Tomasz Czopik, który prezentował Lancera Evo VIII w Krakowie.
Auto wyposażone jest w układ hamulcowy Brembo ze sportowym ABS, pozwalającym na hamowanie przy skręconych kołach. Specjalnie do tego modelu opracowano nowe felgi ENEKI o rozmiarze 8x17 cali. W standardzie znajdują się poduszki powietrzne, skórzana kierownica MOMO i sportowe fotele RECARO. W opcji dostępna jest elegancka skórzana tapicerka oraz nawigacja satelitarna.
Cena nowej "ósemki" 43 900 euro. Po raz pierwszy w Europie Lancer Evolution VIII będzie dostępny z fabryczną homologacją i 3-letnią gwarancją. W pierwszej kolejności auto oferowane będzie przez dealerów RM Filipowicz w Krakowie i AUTO GT w Warszawie. Potem zostanie wprowadzony całej do sieci dealerskiej Mitsubishi w Polsce.