Elektryczne BMW będzie tańsze. Do oferty wchodzi iX1 edrive20
Niemcy rozszerzają ofertę swojego elektrycznego, kompaktowego SUV-a, czyniąc bezemisyjne premium bardziej przystępnym. Nowe BMW iX1 eDrive20 to wariant z napędem na przednią oś, który ma pokonywać do 475 km na jednym ładowaniu.
Najmniejszy SUV w elektrycznej rodzinie BMW doczekał się nowego, bardziej przystępnego cenowo wariantu. Do tej pory ofertę otwierało BMW iX1 xDrive30, które z dwóch silników elektrycznych generuje 313 KM, osiąga “setkę" w 5,6 sekundy, a maksymalny zasięg to 417 km. Ceny ów wersji zaczynają się w polskich salonach od 267 800 zł.
Próg wejścia jest więc wysoki, dlatego producent postanowił poszerzyć ofertę o tańszą wersję z napędem na jedną oś. Wariant iX1 eDrive20 ma jeden motor elektryczny na przedniej osi (204 KM i 247 Nm), od 430 do 475 km zasięgu (wg. WLTP) i przyspiesza od 0 do 100 km/h w 8,6 sekundy.
Nowy wariant jest wyposażony w akumulator wysokonapięciowy o pojemności 64,7 kWh i ładowarkę pokładową o mocy 11 kW. Opcjonalnie jednak można dobrać mocniejszą ładowarkę o mocy 22 kW. Baterię można ładować z mocą do 130 kW, co oznacza, że naładowanie auta od 10 od 80 proc. na stacji szybkiego ładowania, powinno zająć ok. 30 minut.
Na liście wyposażenia standardowego nowego BMW iX1 eDrive20 znajdziemy m.in. system nawigacyjny BMW Maps, 2-strefową klimatyzację automatyczną, nowoczesne systemy wspomagające kierowcę, asystent parkowania z kamerą cofania, cyfrowy wskaźniki (10,25 cala) oraz duży wyświetlacz ekranu (10,7 cala). Ceny nowego wariantu eDrive20, zgodnie z informacjami producenta, mają startować od 47 900 euro.