Dwukołowiec ze wstecznym biegiem
Dla fanów "dwóch kółek" nazwa Gold Wing to prawdziwa legenda. Ten ogromny pojazd z 6-cylindrowym silnikiem, 399 kg wagi, wstecznym biegiem, nawiewami powietrza i tempomatem na pokładzie bardziej odpowiada standardom luksusowych samochodów, niż motocykli. Obecnie Honda zaprezentowała nową wersję modelu Gold Wing przeznaczoną do sprzedaży w roku 2004.
Motocykl posiada 2,6 metra długości, 1,8-litrowy silnik sześciocylindrowy w układzie "boxer" dysponujący mocą 118 KM (87 kW), a w jego wyposażeniu znalazły się takie elementy, jak katalizator, bieg wsteczny, tempomat, system ABS, elektronicznie kontrolowane zawieszenie tylne oraz wysokiej klasy system audio.
Pierwszy prototypowy model Gold Wing zjechał z linii produkcyjnej w 1972 roku, a dwa lata później wersja GL1000 pojawiła się na rynku. Dziś po 30 latach od swojego debiutu luksusowa honda uchodzi za legendę i matkę w rodzinie ekskluzywnych krążowników szos na dwóch kołach.
Pierwsze Hondy Gold Wing oznaczone symbolem 2004 powinny pojawić się w europejskich salonach sprzedaży jeszcze we wrześniu tego roku. Niemiecka cena takiego pojazdu to bagatela - 24 690 euro (ponad 100 tysięcy złotych).