Drugi wariant combo

Po dobrym przyjęciu przez rynek dostawczej wersji vana combo, General Motors Poland wprowadza do sprzedaży drugi wariant tego modelu - tour. Combo który podobnie jak wersja dostawcza, od strony technicznej powstał w oparciu o corsę trzeciej generacji, dostępny jest z trzema jednostkami napędowymi - jedną benzynową i dwiema wysokoprężnymi wyposażonymi w turbosprężarkę i bezpośredni wtrysk.

Mocna (64 kW/87 KM) jednostka benzynowa o pojemności 1,6 litra już w tej chwili spełnia wymagania normy emisji spalin Euro 3, co w niektórych krajach jest równoznaczne z niższym podatkiem drogowym. Turbodoładowane, wysokoprężne wersje ECOTEC, wyposażone we wtrysk bezpośredni, spełniające wymagania normy Euro 3, mają pojemność 1,7 litra i osiągają moc 48 kW/65 KM (wersja 1.7 DI) i 55 kW/75 KM (wersja 1.7 DTI). Zużycie paliwa w obu wersjach nie przekracza 5,8 litra oleju napędowego na 100 kilometrów.

Wsiadanie i wysiadanie z combo jest wyjątkowo łatwe dzięki zastosowaniu w wersji standardowej drzwi przesuwnych z przodu od strony pasażera. System ?Isofix? znacznie upraszcza montaż fotelika dziecięcego. Drugie drzwi przesuwne - od strony kierowcy - dostępne są jako wyposażenie dodatkowe. Zabezpieczenia przed otwarciem drzwi przez dzieci montowane są standardowo, a poziom bezpieczeństwa w tylnej części pojazdu - obejmuje trzy zagłówki, trzy barkowo-biodrowe pasy bezpieczeństwa oraz konstrukcję foteli, zapobiegającą ześlizgiwaniu się pasażerów pod pasy bezpieczeństwa.

Przy niewielkich wymiarach zewnętrznych (długość 4323 mm, szerokość 1685 mm, wysokość 1801 mm), combo tour oferuje obszerną przestrzeń bagażową. Tylna kanapa wraz z oparciem jest dzielona w stosunku 40:60. Po jej złożeniu - zagłówki chowają się w przestrzeni na nogi - długość całkowicie płaskiej przestrzeni ładunkowej wynosi 1,6 metra. Przy wypełnieniu do połowy wysokości uzyskujemy objętość 990 litrów, przy pełnym załadunku - aż 2320 litrów. Jeżeli tylna kanapa nie zostanie złożona, a roleta bagażnika będzie zaciągnięta, przestrzeń bagażowa - zgodnie z metodą pomiaru VDA - wyniesie 455 litrów. Dostęp do przestrzeni bagażowej jest bardzo dobry dzięki zastosowaniu dwuzawiasowych drzwi tylnych i niskiego progu (55 cm). Pełnowymiarowe koło zapasowe kryje się pod dnem bagażnika.

Reklama

Możliwość łatwego zaparkowania combo wynika nie tylko z jego niewielkich wymiarów i małego promienia skrętu (11,23 m). Standardowo montowane wspomaganie układu kierowniczego (EPS) zależne od prędkości znacząco zmniejsza wysiłek niezbędny do manewrów na parkingu, a jednocześnie zapewnia lepszą kontrolę nad samochodem przy dużych prędkościach, kiedy precyzyjne prowadzenie pojazdu ma kluczowe znaczenie.

Dzięki zawieszeniu DSA (Dynamic Safety), nowy model Opla to połączenie zwrotności, dobrego trzymania się drogi i wysokiego poziomu bezpieczeństwa, zachowanego nawet przy pełnym obciążeniu, wynoszącym 565 kg. Niezależne zawieszenie przednie wykorzystuje kolumnę McPhersona i hydroformowaną ramę pomocniczą. Ślimakowa przekładnia kierownicza wraz z jednoczęściowymi wahaczami sterującymi zwiększają bezpieczeństwo w trakcie kolizji i precyzję prowadzenia. Tylne zawieszenie Combo to zajmująca niewielką przestrzeń konstrukcja wykorzystująca belkę skrętną o przekroju podwójnego U.

Opel podzielił wyposażenie combo tour na trzy pakiety. Pakiet bezpieczny obejmuje system ABS i aktywne zagłówki przednich siedzeń, pakiet funkcjonalny oferuje podgrzewaną szybę tylną z wycieraczką, regulację wysokości fotela kierowcy, lampki do czytania mapy z przodu i szufladę pod fotelem pasażera. Pakiet elektryczny to elektrycznie sterowane okna i zdalnie sterowany zamek centralny drzwi przednich, drzwi przesuwnych i klapki wlewu paliwa.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: General Motors | pakiet | przestrzeń | tour
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy