Drogowa wersja Arrinery na salonie w Poznaniu

W Poznaniu trwają właśnie największe w Polsce targi motoryzacyjne. Na imprezie nie mogło zabraknąć raczkującego, polskiego producenta "supersamochodów" - firmy Arrinera.

Arrinera w Poznaniu
Arrinera w PoznaniuInformacja prasowa (moto)

Na stoisku marki zobaczyć można dwa modele - przygotowany do procesu homologacji samochód drogowy Hussarya 33 i jeden z egzemplarzy wyścigowego modelu Hussarya GT3.

Pojazd drogowy, blisko spokrewniony z modelem wyczynowym, to wg producenta "konstrukcja całkowicie własna", bazująca na ramie przestrzennej, z poszyciem wykonanym z kompozytów karbonowo-kewlarowych . Podobnie jak wyścigowa Arrinera Hussarya GT3, auto napędzane jest wolnossącym silnikiem V8 produkcji General Motors, umieszczonym centralnie.

To już trzecia wersja rozwojowa polskiego superauta. Samochód ma aktywne rozwiązania z zakresu aerodynamiki oraz systemy elektroniczne zaprojektowane przez zespół z Politechniki Warszawskiej pod kierunkiem profesora Janusza Piechny.

Arrinera Hussarya 33

Arrinera Hussarya 33 
Arrinera Hussarya 33 
Arrinera Hussarya 33 
Arrinera Hussarya 33 
Arrinera Hussarya 33 
Arrinera Husarya 33 
Arrinera Husarya 33 
Arrinera Husarya 33 
Arrinera Husarya 33 
Arrinera Husarya 33 
Arrinera Husarya 33 
Arrinera Husarya 33 

Statyczna prezentacja Arrienry Hussarya GT3 odbyła się w Birmingham w styczniu 2016 roku. W maju tego samego roku samochód przeszedł pierwsze testy na torze badawczym w Bruntingthorpe, by następnie - jako pierwszy polski samochód w historii - wystąpić w czerwcu na Festival of Speed w Goodwood.

Jesienią rozpoczęto próby dwóch kolejnych prototypów, kontynuowane po zakończeniu sezonu zimowego w Wielkiej Brytanii. Prezentowany w Poznaniu egzemplarz to samochód, który uczestniczył w testach na torach Silverstone, Donington Park, Snetterton oraz Blyton Park jeszcze na kilka tygodni przed transportem do Polski.

Głównym kierowcą testowym Arrinery jest 58-letni zawodnik ze Szkocji, Anthony Reid - mistrz serii BTCC (2004) i British GT Championship (2011). W testach polskiego samochodu uczestniczył też Nick Heidfeld, były kierowca Formuły 1, obecnie zawodnik Mahindra Racing w Formule E. Niemiec miał okazję jeździć wyścigową Arrinerą na trasie rozgrywanego od 1905 roku wyścigu górskiego w Shelsley Walsh.

Poniżej prezentujemy specyfikacje prezentowanych w Poznaniu modeli.

Drogowa wersja samochodu Arrinera Hussarya:

  1. Silniki General Motors V8 z serii LT o mocach od 460 do 650 KM
  2. Skrzynia biegów Cima przenosząca moment oborowy 900 Nm
  3. Aktywna aerodynamika składająca się z 5 niezależnie sterowanych przez komputer sekcji aerodynamicznych wraz z wyborem trybu jazdy "Road" lub "Race".
  4. Nadwozie z włókna węglowego i kevlaru z widoczną strukturą
  5. Autorski system trzech ekranów odpowiedzialny za wyświetlanie najważniejszych dla kierowcy danych.
  6. Autorski system Arrinera Body Control Module (ABCM) - jest to centralny systemem zarządzający elektroniką w całym samochodzie.
  7. System klimatyzacji zaprojektowany od postaw łącznie z elektroniką i oprogramowaniem, sterowany za pomocą ekranu dotykowego.
  8. MobileEye - system pozwalający na wykrywanie pieszych, rowerzystów, znaków oraz przeszkód
  9. Unikalny lakier o nazwie "Kalahari sunset" opracowany specjalnie dla wersji drogowej przez firmę PPG.
  10. Nowe luksusowe wnętrze, w którym dominuje włókno węglowe, aluminium i skóra.
  11. Własnej konstrukcji światła Bi-LED.
  12. System monitoringu temperatur w 8 najważniejszych sekcjach samochodu.

Wyścigowa Arrinera Hussarya GT3: 

  1. Silnik V8 z serii LS o mocy ponad 500KM
  2. Wyścigowa, sekwencyjna skrzynia biegów Hewland LLS, z możliwością zmiany biegów przy kierownicy.
  3. Rama przestrzenna wykonana ze stali lotniczej BS4 T51, Homologowana wg norm FIA ze specjalnymi elementami energochłonnymi.
  4. Nadwozie oraz elementy aerodynamiki wykonane z kompozytów włókna węglowego oraz Kevlaru, wyścigowy system oświetlenia LED, pneumatyczny system air-jack
  5. Efektywna aerodynamika opracowana przy udziale Politechniki Warszawskiej.
  6. Dedykowane przednie i tylne zawieszenie wielowahaczowe z amortyzatorami w układzie pushrod, czterofunkcyjna regulacja zawieszenia, amortyzatory oraz sprężyny marki Öhlins
  7. Wnętrze wykonane na zamówienie, zgodne z przepisami FIA, dostosowane do systemów HANS fotel Corbeau z 6-punktowymi pasami bezpieczeństwa.   Bazowa cena zakupu wersji wyścigowej to 229 000 dolarów amerykańskich (przy odbiorze z fabryki).
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas