Domy na kółkach? Te mają nawet garaże!
W stosunku do samochodów kempingowych często nadużywa się określenia "dom na kółkach". W tym przypadku nie ma jednak ani krzty przesady...
Na zakończonych w niedzielę międzynarodowych targach karawaningu w Dusseldorfie Mercedes zaprezentował dwa niecodzienne - zbudowane wg amerykańskich wzorców - samochody kempingowe.
Pierwszy to stworzony w oparciu o ciężarowego Antosa model Vario Alkoven 1200. Zabudowę określaną mianem "arcydzieła ręcznego rzemiosła", wykonała firma Vario Mobil z Bohmte koło Osnabrücku.
We wnętrzu Vario Alkoven 1200 znajdziemy wyłożoną kaflami, podgrzewaną podłogę, meble z amerykańskiej wiśni (oczywiście skórzane) w salonie, czy - wykończoną szafirowym lakierem - sypialnię. W łazience i kuchni zastosowano kamienne blaty - o dodatkową przestrzeń w salonie i sypialni dbają dwie wysuwane hydraulicznie gondole, po rozłożeniu których szerokość pojazdu wzrasta do 4 m.
O komfort dbają m.in. dwa 32-calowe telewizory. W kabinie znajdziemy również takie udogodnienia jak centralny odkurzacz i pralkę z suszarką. W kuchni zainstalowano płytę indukcyjną i piekarnik parowy. Auto zabiera zapas 500 litrów słodkiej wody.
Określenie "dom na kółkach" jest w tym przypadku w pełni zasłużone. Oprócz salonu, sypialni, kuchni i łazienki Vario Alkoven 1200 wyposażony został również w... garaż. Pomieszczenie dysponujące zautomatyzowaną rampą pomieści Mercedesa SLK, który przyda się tam, gdzie manewrowanie 12-metrową ciężarówką okaże się zbyt męczące.
Wypada dodać, że Vario Alkoven 1200 powstał w oparciu o trzyosiowy model Mercedes-Benz Antos 2543 L z pneumatycznym zawieszeniem i "dorosłą" kabiną sypialną. Ciężarówka pochwalić się może m.in. biksenonowymi reflektorami głównymi i asystentem awaryjnego hamowania Active Brake Assist. Źródłem napędu jest sześciocylindrowy, wysokoprężny silnik o pojemności 10,7 l dysponujący mocą 428 KM. Gotowy do drogi Vario Alkoven 1200 waży - bagatela - 25 ton.
Swoją wizję luksusowego campera zbudowanego w oparciu o większego brata Antosa - model Actros - zaprezentował w Dusseldorfie również inny producent zabudów - firma Concorde z Aschbach.
Auto powstało na bazie Actrosa 2542 z pneumatycznym zawieszeniem i kabiną GigaSpace. Pojazd ma aż 3,85 m wysokości i 12 m długości. O przestrzeń w salonie dba wysuwana gondola, szoferka zintegrowana została z pokojem dziennym. Tak samo, jak w produkcie firmy Vario, wóz wyposażono w ogrzewanie podłogowe, kuchnie, łazienkę i zapas 500 l słodkiej wody. Pod sypialnią wygospodarowano też garaż dla samochodu osobowego.
Ceny obu z pojazdów pozostają tajemnicą.