Dla rzemieślników i kupców

Logan van jest trzecim pojazdem z programu X90 i pierwszą furgonetką oferowaną pod marką Dacia.

Jako pierwszy z modeli przeznaczonych do odnowienia gamy pojazdów dostawczych umożliwi poszerzenie tej oferty. Logan van pojawił się na rynku rumuńskim i bułgarskim w lutym, a na pozostałych rynkach pojawi się pod koniec roku.

Ten trzeci z kolei pojazd odpowiada kolejnemu etapowi wdrażania programu X90 w ramach międzynarodowego rozwoju grupy Renault. Dzięki unikalnemu w tym segmencie stosunkowi ceny do wyposażenia logan van spełnia potrzeby klientów poszukujących prostego, nowoczesnego, solidnego i ekonomicznego pojazdu dostawczego. Przeznaczony dla małych firm, rzemieślników i kupców, jak również dla użytkowników małych i średnich flot pojazdów, logan van umożliwi zdobycie nowych grup klientów.

Reklama

Nowy model został opracowany na bazie logana MCV (kombi), co pozwoliło znacznie ograniczyć koszty opracowania oraz wprowadzenia go do produkcji. Kwota inwestycji w narzędzia produkcyjne wyniosła 110 milionów euro, a całkowity koszt opracowania i wprowadzenia obu modeli na rynek wyniósł 154 miliony euro.

Oferta dla rynków Rumunii i Bułgarii obejmuje dwa silniki benzynowe 1,4 MPI 55 kW i 1,6 MPI 64 kW oraz silnik wysokoprężny 1,5 dCi 50 kW. Poziom bezpieczeństwa czynnego i biernego tego modelu jest identyczny jak w przypadku logana MCV. Jego stylistyka oraz wymiary są również zbliżone do modelu logan MCV. Podobnie jak logan MCV, również wszystkie wersje logana van są wyposażone w drzwi boczne tak jak w samochodach osobowych.

Konstrukcja nadwozia umożliwia w szczególności przewóz ładunków o masie do 800 kg, co stawia ten pojazd na najwyższym poziomie w segmencie furgonetek. Logan van posiada przestrzeń ładunkową o pojemności 2,5 m3. Ponadto dzięki zwiększeniu długości całkowitej o 200 mm w stosunku do logana sedana logan van dysponuje przestrzenią ładunkową o długości 1936 mm, co jest wynikiem unikalnym w tej kategorii pojazdów dostawczych.

Od chwili wejścia na rynek logan został sprzedany w 415 tys. egzemplarzy: 22 833 w 2004, 144 969 w 2005 i 247 514 w 2006 r. Między styczniem a czerwcem 2007 roku Logan MCV (kombi) będzie stopniowo wprowadzany na rynki całej Europy. Jest on obecnie produkowany w zakładach: w Rumunii, Rosji, Maroku i w Kolumbii.

Polski Traker
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy