Dacia Duster z nowymi silnikami

Przy okazji salonu motoryzacyjnego w Paryżu Dacia prezentuje odświeżoną rodzinę modelową Dustera. Zmiany, które powinny zainteresować polskich nabywców, dotyczą głównie palety silnikowej.

Najlepiej sprzedający się model rumuńskiego producenta - oferowana od ubiegłego roku druga generacja Dacii Duster - doczekał się zupełnie nowego silnika. Pod maskę, najchętniej kupowanego przez polskich nabywców indywidualnych suva, trafiła nowa, benzynowa jednostka.

Czterocylindrowy, turbodoładowany motor 1,3 l TCe, oferowany obecnie w kilku modelach Renault, Nissana i Mercedesa, dostępny będzie w dwóch wariantach mocy. Słabszy oferuje 130 KM (5000 obr./min) i 240 Nm (1500 obr./min). Mocniejszy: 150 KM (5250 obr./min) i 250 Nm (1600 obr./min).

Reklama

Początkowo auta z tą jednostką oferowane będą wyłącznie z napędem na przednie koła. W połowie przyszłego roku ofertę uzupełnić ma odmiana 4x4. Zamówienia na tak wyposażonego Dustera będzie można składać już za kilka tygodni.

1,3 l TCe to pierwszy benzynowy silnik w ofercie Dacii wyposażony w filtr cząstek stałych GPF (Gasoline Particulate Filter). Jednostka ma aluminiowy blok. W konstrukcji silnika wykorzystano szereg innowacyjnych rozwiązań, w tym Bore Spray Coating, czyli powłokę cylindra znaną z silnika Nissana GT-R, która zwiększa jego wydajność poprzez redukcję tarcia i optymalizację procesu wymiany ciepła.

Przy okazji dokonano też niewielkich korekt listy wyposażenia. Topowe wersje Dustera otrzymają zmodernizowany system info-rozrywki Media Nav Evolution współpracujący z Android Auto i Apple CarPlay.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy