Czterodrzwiowe coupe Mazdy

Mazda ogłosiła, że jej najnowszy pojazd - sportowe coupe wyposażone w nowoczesny silnik rotacyjny niebawem wejdzie do produkcji. RX-8, bo taką nazwę otrzymał omawiany samochód, jest udoskonalonym projektem prototypowego modelu RX-Evolv, zaprezentowanego przed dwoma laty. Po raz pierwszy świat ujrzał go na tegorocznym salonie samochodowym w Detroit i po niecałym roku już wiadomo, że auto wejdzie do produkcji. Mazda RX-8 to czteroosobowe coupe, w którym nawet pasażerowie tylnego siedzenia nie mają problemu z zajęciem miejsca. Dostęp do wnętrza ułatwia czterodrzwiowe nadwozie z parą ukrytych tylnych drzwi. Zobacz DUŻE ZDJĘCIE Mazdy RX-8.

Z zewnątrz Mazda RX-8 prezentuje się jak rasowy sportowy samochód. Z przodu agresywny wlot powietrza, pofalowana linia nadwozia i stonowany, efektownie zaprojektowany tył. Duży rozstaw osi (2,7 metra) i krótkie zwisy z przodu i z tyłu auta dają efekt dużej stabilności, nie tylko wizualnej, ale również praktycznej - w czasie jazdy. Kompaktowe rozmiary rotacyjnego silnika pozwoliły na maksymalne obniżenie maski pojazdu, co w przypadku tradycyjnych jednostek nie jest w takim stopniu możliwe. Ponad maską zarysowują się jedynie nadkola przednich kół.

Reklama

Wnętrze auta zaprojektowano w bardzo funkcjonalny sposób. Wszystkie przyrządy umieszczone zostały w ergonomicznej bliskości kierowcy. Podróżujący z przodu siedzą w wygodnych, kubełkowatych fotelach. Dźwignia zmiany biegów umieszczona została na aluminiowym tunelu, który biegnie przez całą długość kokpitu, a jej kształt został precyzyjnie dopasowany do dłoni. Pasażerowie tylnego siedzenia mają ułatwiony dostęp do wnętrza pojazdu dzięki parze tylnych drzwi. Mazda RX-8 nie posiada środkowego słupka, przez co drzwi muszą otwierać się do tyłu. Ze względów bezpieczeństwa nie można ich otworzyć, dopóki nie otwarte zostaną drzwi przednie.

Siłą napędową coupe Mazdy jest nowoczesny silnik rotacyjny RENESIS o pojemności 1,3 litra. Osiąga on moc 250 KM przy 8500 obr/min i moment obrotowy 220 Nm przy 7500 obr/min. Z jednostką współpracuje pięciobiegowa manualna przekładnia. Zespół napędowy został umieszczony maksymalnie nisko i przesunięty do tyłu, rozkładając masę pojazdu w stosunku 50:50. Wpłynęło to korzystnie na prowadzenie auta, dodając stabilności i kontroli nawet przy dużych prędkościach.

Mazda RX-8 ma wejść do produkcji pod koniec 2002 roku. W europejskiej sprzedaży można spodziewać się jej już na początku 2003 r. Cena auta nie jest jeszcze znana.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: pasażerowie | silnik | Auta | Mazda RX-8 | Mazda | coupe
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy