Czterodrzwiowe BMW 8 Gran Coupe!
Na ten samochód fani niemieckiej marki czekali bardzo długo. Ofertę producenta z Bawarii uzupełnia właśnie seria 8 z czterodrzwiowym nadwoziem, czyli BMW 8 Gran Coupe.
Samochód jest aż o 231 mm dłuższy, 30 mm szerszy i 61 mm wyższy niż standardowa ósemka z jedną parą drzwi. By zapewnić miejsce pasażerom tylnej kanapy aż o 201 mm zwiększył się rozstaw osi.
Na całe szczęście styliści powstrzymali się od zaaplikowania autu przerośniętych "nerek" nowej serii 7. Proporcje pojazdu dobrano po mistrzowsku. Mimo innej maski, przestylizowanych zderzaków i reflektorów sylwetka sprawia wrażenie "pełnokrwistego" auta sportowego. Nabywcom zapewne przypadną do gustu: przysadziste nadkola, nisko opadająca linia dachu, wloty powietrza w przednich błotnikach i tylnym zderzaku czy dwie potężne, trapezoidalne, końcówki układu wydechowego.
Sportowe akcenty znajdziemy również w kabinie. Sama deska rozdzielcza niewiele różni się od tej z odmiany dwudrzwiowej. Tylna kanapa przypomina te stosowane w coupe - ma dwa, wyraźnie nakreślone, miejsca dla pasażerów. Stylistycznym ukłonem w stronę klasycznych aut sportowych są m.in. jej zintegrowane z oparciami zagłówki.
Producent podkreśla bagażnik o objętości 440 l mieszczący - tu cytat - "trzy torby golfowe" czy panoramiczne okno dachowe o powierzchni aż 1,5 m2. Wśród opcji znaleźć można ponadto czterostrefową klimatyzację, czy laserowe reflektory główne o zasięgu 600 m (standardowo adaptacyjne LED).
Rynkowa premiera serii 8 Gran Coupe zaplanowana została na wrzesień bieżącego roku. Klienci będą mieli do wyboru cztery odmiany: BMW M850i xDrive Gran Coupe, BMW 840i Gran Coupe, BMW 840i xDrive Gran Coupe oraz BMW 840d xDrive Gran Coupe.
Topowa wersja napędowa ma pod maską benzynowy, podwójnie doładowany (dwie sprężarki typu TwinScroll) silnik 4.4V8, który generuje 530 KM (5500-6000 obr./min.) i 750 Nm (1800-4600 obr./min.). Auto przyspiesza do 100 km/h w 3,9 s i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h.
Odmiany 840i napędzane są rzędowymi sześciocylindrowymi silnikami 3.0. Motor rozwija moc 340 KM (5000-6500 obr./min.) i równe 500 Nm (1600-4500). Wersja z napędem na tył przyspiesza do 100 km/h w 5,2 s. Odmiana xDrive na sprint do 100 km/h potrzebuje zaledwie 4,9 s. Obie wersje legitymują się - ograniczoną elektronicznie - prędkością maksymalną 250 km/h.
Jedyna w ofercie odmiana wysokoprężna - BMW 840d xDrive Gran Coupe - napędzana jest rzędowym, sześciocylindrowym silnikiem 3.0 o mocy 320 KM (4400 obr./min.) i momencie 680 Nm (1750-2250 obr./min.). Sprint do 100 km/h zajmuje jej 5,1 s. Prędkość maksymalna to oczywiście 250 km/h.
Niezależnie od silnika standard wyposażenia obejmuje ośmiostopniową, automatyczną przekładnię Steptronic.