Czterodrzwiowe BMW 8 Gran Coupe!
Na ten samochód fani niemieckiej marki czekali bardzo długo. Ofertę producenta z Bawarii uzupełnia właśnie seria 8 z czterodrzwiowym nadwoziem, czyli BMW 8 Gran Coupe.
Samochód jest aż o 231 mm dłuższy, 30 mm szerszy i 61 mm wyższy niż standardowa ósemka z jedną parą drzwi. By zapewnić miejsce pasażerom tylnej kanapy aż o 201 mm zwiększył się rozstaw osi.
Na całe szczęście styliści powstrzymali się od zaaplikowania autu przerośniętych "nerek" nowej serii 7. Proporcje pojazdu dobrano po mistrzowsku. Mimo innej maski, przestylizowanych zderzaków i reflektorów sylwetka sprawia wrażenie "pełnokrwistego" auta sportowego. Nabywcom zapewne przypadną do gustu: przysadziste nadkola, nisko opadająca linia dachu, wloty powietrza w przednich błotnikach i tylnym zderzaku czy dwie potężne, trapezoidalne, końcówki układu wydechowego.
Sportowe akcenty znajdziemy również w kabinie. Sama deska rozdzielcza niewiele różni się od tej z odmiany dwudrzwiowej. Tylna kanapa przypomina te stosowane w coupe - ma dwa, wyraźnie nakreślone, miejsca dla pasażerów. Stylistycznym ukłonem w stronę klasycznych aut sportowych są m.in. jej zintegrowane z oparciami zagłówki.
Producent podkreśla bagażnik o objętości 440 l mieszczący - tu cytat - "trzy torby golfowe" czy panoramiczne okno dachowe o powierzchni aż 1,5 m2. Wśród opcji znaleźć można ponadto czterostrefową klimatyzację, czy laserowe reflektory główne o zasięgu 600 m (standardowo adaptacyjne LED).
Rynkowa premiera serii 8 Gran Coupe zaplanowana została na wrzesień bieżącego roku. Klienci będą mieli do wyboru cztery odmiany: BMW M850i xDrive Gran Coupe, BMW 840i Gran Coupe, BMW 840i xDrive Gran Coupe oraz BMW 840d xDrive Gran Coupe.
BMW serii 8 Gran Coupe
Topowa wersja napędowa ma pod maską benzynowy, podwójnie doładowany (dwie sprężarki typu TwinScroll) silnik 4.4V8, który generuje 530 KM (5500-6000 obr./min.) i 750 Nm (1800-4600 obr./min.). Auto przyspiesza do 100 km/h w 3,9 s i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h.
Odmiany 840i napędzane są rzędowymi sześciocylindrowymi silnikami 3.0. Motor rozwija moc 340 KM (5000-6500 obr./min.) i równe 500 Nm (1600-4500). Wersja z napędem na tył przyspiesza do 100 km/h w 5,2 s. Odmiana xDrive na sprint do 100 km/h potrzebuje zaledwie 4,9 s. Obie wersje legitymują się - ograniczoną elektronicznie - prędkością maksymalną 250 km/h.
Jedyna w ofercie odmiana wysokoprężna - BMW 840d xDrive Gran Coupe - napędzana jest rzędowym, sześciocylindrowym silnikiem 3.0 o mocy 320 KM (4400 obr./min.) i momencie 680 Nm (1750-2250 obr./min.). Sprint do 100 km/h zajmuje jej 5,1 s. Prędkość maksymalna to oczywiście 250 km/h.
Niezależnie od silnika standard wyposażenia obejmuje ośmiostopniową, automatyczną przekładnię Steptronic.