Czopik w focusie ST
Z Paryża, gdzie odbywał się crashtest Renault reporter INTERIA.PL udał się do miejscowości le Castellet pod Marsylią, gdzie uczestniczy w pierwszych jazdach najnowszą i najmocniejszą odmianą nowego Focusa - wersją ST.
Samochód napędzany jest 20-zaworowym, pięciocylindrowym, rzędowym silnikiem Duratec o pojemności 2.5l, który wspomagany jest przez turbosprężarkę. Dzięki temu dysponuje on mocą 225 KM przy 6100 obr/min oraz maksymalnym momentem 320 Nm dostępnym już od 1600 obr/min. Silnik połączono z sześciobiegową skrzynią manualną o krótko zestopniowanych przełożeniach.
Nie dziwi więc, że pierwsze jazdy odbywają się m.in. na znanym z wyścigów Formuły 1 francuskim torze Paul Ricard.
Trzydrzwiowy Focus ST kosztować będzie 105 700 zł, za wersję pięciodrzwiową trzeba będzie zapłacić 107 100 zł.
W zamian otrzymujemy mocne i bogato wyposażone auto. W standardzie znajduje się m.in. ABS, z EBD i EBA, ESP, siedzenia Recaro, poduszki i kurtyny powietrzne, czujnik deszczu, radio z CD i klimatyzacja. Do ciekawostek należy natomiast dopłata za pomarańczowy kolor o nazwie electric orange. Wynosi ona 5 tysięcy zł.
W jazdach testowych dziennikarzom z Polski towarzyszy były rajdowy mistrz Polski, Tomasz Czopik. Każdy nabywca Focusa ST w pakiecie dostanie bowiem kurs w Szkole Bezpiecznej Jazdy Tomasza Czopika. Obejmuje on dwie tury po osiem godzin każda.
Focusa ST można zamawiać już od najbliższego poniedziałku, zaś pierwsze samochody trafią do klientów pod koniec lutego. Adam Kołodziejczyk, szef Ford Polska liczy, że w naszym kraju sprzeda się około 100 sztuk najmocniejszej odmiany Focusa.
ZOBACZ galerię zdjęć.