Cupra Ateca po downsizingu. Debiutują nowe warianty silnikowe
Nie tak dawno temu hiszpański SUV przeszedł skromny facelifting, teraz przyszła pora na downsizing. Cupra Ateca, czyli kompaktowy model który zapoczątkował historię sportowej submarki Seata, debiutuje w dwóch nowych wariantach silnikowych.
Wyprowadzenie mniejszych jednostek do oferty Cupry Formentor, a następnie Cupry Leon, było strzałem w dziesiątkę. Wystarczy tylko wyjść na ulicę, by się o tym przekonać - od kiedy w salonach pojawiły się słabsze i zarazem tańsze wersje, chętnych jest po prostu więcej.
Jestem w stanie uwierzyć, że właściciele blisko 300-konnych odmian, które względem tych "cywilnych" różnią się tylko drobiazgami, są tym z tego powodu nieco rozgoryczeni. Na to nic nie poradzimy, jednak skoro ten zabieg pozwolił gwałtownie zwiększyć sprzedaż, z modelem Ateca nie będzie inaczej.
Kompaktowy SUV dostał nowe życie, bowiem do oferty trafiły właśnie bardziej przystępne cenowe odmiany. Cennik otworzy teraz wariant z benzynowym silnikiem 1.5 TSI o mocy 150 KM. W tym wydaniu 7-biegowa skrzynia automatyczna DSG przenosi moment obrotowy wyłącznie na przednią oś. Drugi i nieco droższy wariant napędza 2-litrowa jednostka TSI o mocy 190 KM, która już w standardzie posiada napęd na wszystkie koła 4Drive.
Aby jakkolwiek odróżnić słabsze wersje od topowej, której 2-litrowe TSI generuje moc 300 KM i 400 Nm, na klapie bagażnika najmocniejszej odmiany pojawi się oznaczenie "VZ". Ten sam zabieg jeszcze w ubiegłym roku zastosowano w Formentorze i Leonie. Polskie ceny nowych wariantów poznamy już w lipcu.
***