Colt w Genewie
Nowy Mitsubishi Colt to pierwszy model współpracy Mitsubishi Motors Corporation i koncernu DaimlerChrysler. Pierwsza prezentacja nowego Colta będzie miała miejsce 2 marca, podczas Motor Show w Genewie, a sukcesywne wprowadzanie samochodu na rynki europejskie rozpocznie się w maju 2004 roku.
W Polsce, nowy "kolt" pojawi się w salonach we wrześniu. Salon w Genewie przyniesie również światową premierę studyjnego modelu Colt CZ3 - wizja trzydrzwiowego coupe.
Nowy Colt produkowany obok modelu smart forfour w należących do Mitsubishi Motors Corporation zakładach NedCar w holenderskim Born został skonstruowany z myślą o europejskim rynku. Różni się też znacznie od swojego produkowanego w Japonii odpowiednika, wprowadzonego na miejscowy rynek w listopadzie 2002 roku. Różnice dotyczą między innymi silników, skrzyni biegów, stylizacji przedniej części nadwozia, wnętrza samochodu, w tym deski rozdzielczej, systemu ustawiania foteli czy możliwości stosowania obręczy kół o rozmiarze 16 cali.
Nowy Colt, którego długość wynosi 3,87 m jest pierwszym samochodem Mitsubishi w segmencie B w Europie. Jako źródło napędu Colta służy rodzina silników benzynowych 1.1, 1.3, 1.5 DOHC, MIVEC (Mitsubishi Innovative Valve Timing and Lift Electronic Control System - elektronicznie sterowany system zmiennych faz rozrządu), które zaprojektowano w Japonii, a produkcję uruchomiono w nowych zakładach Mitsubishi Motors Corporation i DaimlerChrysler w Kolleda w Niemczech. Najmniejszy z silników posiada trzy cylindry oraz moc 75 KM. Wysokoprężna jednostka 1.5 DOHC (common rail, bezpośredni wtrysk) pochodzi z firmy DaimlerChrysler. Przeniesienie napędu na przednią oś zapewnia manualna lub automatyczna skrzynia biegów.
Wnętrze nowego Colta, którego nadwozie jest wyższe niż większość porównywalnych modeli hatchback, charakteryzuje przestronność (duża przestrzeń na nogi podróżujących na przednich i tylnych siedzeniach), wyrażająca się długością 1705 mm. Tylna kanapa dzielona w proporcjach 60/40 ma możliwość przesuwania, pochylania, składania i wystawiania foteli. Tapicerkę wykonano z wysokiej jakości materiałów, a deskę rozdzielczą pokryto miękkim w dotyku tworzywem.
Bezpieczeństwo bierne i czynne zostało oparte na poduszkach gazowych kierowcy i pasażera, poduszkach bocznych oraz kurtynowych, jak również montowanych standardowo systemach ABS oraz EBD i występującym w opcji układzie MASC (Mitsubishi Active Stability Control System - elektroniczny program stabilizacji toru jazdy, czyli popularne ESP). Komfort jazdy podwyższają silniki charakteryzujące się dużą elastycznością, elektronicznie sterowany system wspomagania układu kierowniczego, odpowiednio dobrane zawieszenie, a stabilność gwarantuje duży jak na segment B rozstaw osi i kół.