Citroën C6!
Citroen ujawnił pierwsze informacje na temat swojego najnowszego produktu - limuzyny klasy wyższej oznaczonej C6.
Forma Citroëna C6 w wyraźny sposób nawiązuje do starszych konstrukcji tej firmy. Decydują o tym proporcje, linia dachu oraz zaokrąglony kształt błotników. Samochód, choć z boku wygląda jak hatchback, jest klasycznym sedanem.
Z przodu w oczy rzuca się szeroki wlot powietrza ze znakiem firmowym przedłużonym chromowaną listwą aż do pionowych reflektorów, wkomponowanych w błotniki i dużą pokrywę silnika.
Szyby powielają krągły kształt łuku dachu, który opada na poziomie słupków tylnych przywołując stylem nadwozie coupé. To wrażenie dodatkowo wzmacnia profil drzwi bez obramowań szyby bocznej, a zaburzają - klamki.
Tył samochodu jest oryginalny. Szyba tylna wyróżnia się wklęsłą linią a klapa bagażnika wieńczy sylwetkę. Ruchomy spoiler poprawia aerodynamikę.
Krągłe światła o oryginalnej formie wbudowane są w bryłę tylnych błotników i sięgają górnej linii zderzaka podkreślonego chromowaną listwą, która występuje również w dolnym pasie nadwozia.
Wnętrze wywołuje wrażenie przestrzeni i komfortu dzięki desce rozdzielczej o eleganckiej linii, wysokiej jakości materiałom oraz wyprofilowanym siedzeniom.
Kierowca ma do swojej dyspozycji nie tylko zestaw wskaźników z dużym centralnym ekranem ale również system wyświetlania danych na poziomie wzroku kierującego. System ten umożliwia wizualizację najważniejszych informacji dotyczących prędkości oraz parametrów nawigacji na szybie przedniej, przyczyniając się do poprawy bezpieczeństwa czynnego.
Obok inteligentnych układów wspomagania kierowania, które były już oferowane w modelach C4 i C5, takich jak alarm niezamierzonego przekroczenia linii, wspomaganie parkowania przodem i tyłem, kierunkowe reflektory ksenonowe, regulator i ogranicznik prędkości, aktywne zawieszenie ze zmienną amortyzacją, Citroën C6 posiada, po raz pierwszy w gamie, elektryczny hamulec postojowy.
Jako źródło napędu modelu C6 służyć będzie jeden z dwóch silników V6: benzynowy o pojemności 3l i mocy 215 KM lub nowa jednostka wysokoprężna HDI i pojemności 2,7 l i mocy 208 KM wyposażona w filtr cząstek stałych.
Silniki współpracują z automatyczną, sześcioprzełożeniową skrzynią biegów.