Citroen C5 CrossTourer. Bez napędu 4x4
Na salonie w Genewie Citroen zaprezentuje uterenowioną wersję Citroena C5 o nazwie CrossTourer.
Samochód, typowo dla tego pojazdów, wyróżnia się głównie plastikowymi nakładkami na progi i błotniki. By zwiększyć możliwości terenowe CrossTourer otrzymał również o 1,5 cm wyższe zawieszenie. Samochód nie posiada natomiast, nawet w opcji, napędu 4x4.
W opcji dostępne jest natomiast aktywne zawieszenie Hydractive III+. Samochód wyposażony w ten typ zawieszenia można ustawiać na kilka sposób. W pozycji ekstremalnej auto jest zawieszone aż o 6 cm wyżej niż standardowo, przy czym po przekroczeniu prędkości 10 km/h ulega automatycznemu obniżeniu o 2 cm. Następnie, po przekroczeniu 40 km/h, zawieszenie obniża się o kolejne 2,5 cm, czyli do standardowej wysokości, o 1,5 cm wyższej niż w klasycznym C5. To jednak nie koniec, po przekroczeniu 70 km/h zawieszenie opuszcza się o te ostatnie 1,5 cm, dzięki czemu zmniejsza się opór aerodynamiczny i zużycie paliwa.
Zawieszenie Hydractive dostępne jest w opcji dla większości wersji silnikowych. Wyjątkiem są najsłabsze o mocy 115 KM.
Co ciekawe, Citroen C5 CrossTourer będzie dostępny wyłącznie z jednostkami wysokoprężnymi o mocach od 115 do 200 KM i wyłącznie jako kombi.