Całkowicie nowe Suzuki Ignis

Na salonie w Paryżu Suzuki zaprezentowało nową generacje modelu Ignis.

Suzuki Ignis
Suzuki IgnisINTERIA.PL

Samochód został zbudowany na bazie nowej płyty podłogowej, która pozwoliła na zredukowanie rozmiaru komory silnika przy jednoczesnym zwiększeniu przestrzeni w przedziale pasażerskim i bagażowym. Pojemność tego ostatniego wynosi 267 (227 w autach z napędem na wszystkie koła). Wyposażenie obejmuje m.in.przesuwane tylne siedzenia, co w połączeniu z możliwością złożenia ich oparć pozwala przewozić przedmioty o różnych gabarytach.

Suzuki Ignis napędzany jest silnikiem benzynowym 1,2 Dualjet o mocy 90 KM. Jednostka ta może współpracować z układem SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). SHVS to lekki, kompaktowy układ hybrydowy typu "mild", wykorzystujący zintegrowany rozrusznik z alternatorem (ISG), silnik elektryczny oraz zestaw akumulatorów litowo-jonowych.

Moment obrotowy może być przekazywany na koła za pomocą skrzynia pięciobiegowej manualnej lub zautomatyzowanej, również o pięciu przełożeniach.

Nowy Ignis został wyposażony w system napędu na cztery koła ALLGRIP AUTO ze sprzęgłem wiskotycznym. System przenosi automatycznie moment obrotowy pomiędzy koła przedniej i tylnej osi w momencie wykrycia uślizgu kół z przodu.

Podwozie Ignisa zostało opracowane od podstaw. Oprócz zastosowania lżejszych i bardziej wytrzymałych komponentów zawieszenia, pod kątem wyższej sztywności dopracowano również mocowania zawieszenia, które mają duży wpływ na właściwości jezdne.

Suzuki IgnisINTERIA.PL

Ignis powstał zgodnie z opracowaną przez Suzuki koncepcją bezpiecznej konstrukcji nadwozia TECT (Total Effective Control Technology). Wzmocnione nadwozie z kontrolowanymi strefami zgniotu i sztywną strukturą kabiny w sposób progresywny pochłania energię ewentualnej kolizji i rozprowadza ją z dala od pasażerów.

Wyposażenie może obejmować m.in. kamery stereo, które działają podobnie do ludzkich oczu, wykrywając linie na jezdni, jak również obiekty znajdujące się w obrębie toru jazdy samochodu. W oparciu o rozmiar i kształt wykrytych obiektów, kamery ustalają następnie, czy jest to pieszy czy inny pojazd. Dzięki temu możliwe jest wykorzystanie trzech zaawansowanych funkcjonalności systemu:

- system zapobiegania kolizjom pracujący w oparciu o kamerę stereo Dual Camera Brake Support (DCBS) - podczas jazdy z prędkością 5 km/h lub wyższą, kamery stereo wykrywają pieszych i pojazdy znajdujące się z przodu, pozwalając zapobiec kolizji lub złagodzić jej skutki poprzez emitowanie ostrzeżeń i rozpoczęcie automatycznego hamowania.

Suzuki IgnisInformacja prasowa (moto)

- system ostrzegania o niezamierzonym zjechaniu z pasa ruchu - jeśli samochód porusza się z prędkością około 60 km/h lub wyższą i opuszcza swój pas ruchu bez włączonego kierunkowskazu, system aktywuje wibracje na kole kierownicy i wyświetli ostrzeżenie wizualne w panelu wskaźników, aby zwrócić uwagę kierowcy na fakt, iż samochód zmienia wybrany pas ruchu, co może być spowodowane nieuwagą prowadzącego.

- system ostrzegania o niekontrolowanych ruchach samochodu - jeśli samochód porusza się z prędkością około 60 km/h lub wyższą i przemieszcza się od jednej krawędzi swojego pasa ruchu do drugiej, system wyemituje ostrzeżenie dźwiękowe, wyświetlając jednocześnie ostrzeżenie wizualne w panelu wskaźników. To zwróci uwagę kierowcy na fakt, iż samochód porusza się w sposób niekontrolowany, co może być spowodowane zmęczeniem prowadzącego, brakiem koncentracji lub innymi czynnikami.

Nowy Suzuki Ignis trafi do salonów w Europie w styczniu 2017 roku, a w następnej kolejności na pozostałych rynkach świata.

Paryż 2016

Paryż 2016 
Paryż 2016 
Paryż 2016 
Paryż 2016 
Paryż 2016 
Paryż 2016 
Paryż 2016 
Paryż 2016 
Paryż 2016 
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Paryż 2016INTERIA.PL
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?
Dołącz do nas