Całkowicie nowe Suzuki Ignis

Na salonie w Paryżu Suzuki zaprezentowało nową generacje modelu Ignis.

 Samochód został zbudowany na bazie nowej płyty podłogowej, która pozwoliła na zredukowanie rozmiaru komory silnika przy jednoczesnym zwiększeniu przestrzeni w przedziale pasażerskim i bagażowym. Pojemność tego ostatniego wynosi 267 (227 w autach z napędem na wszystkie koła). Wyposażenie obejmuje m.in.przesuwane tylne siedzenia, co w połączeniu z możliwością złożenia ich oparć pozwala przewozić przedmioty o różnych gabarytach.

Suzuki Ignis napędzany jest silnikiem benzynowym 1,2 Dualjet o mocy 90 KM. Jednostka ta może współpracować z układem SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). SHVS to lekki, kompaktowy układ hybrydowy typu "mild", wykorzystujący zintegrowany rozrusznik z alternatorem (ISG), silnik elektryczny oraz zestaw akumulatorów litowo-jonowych.

Reklama

Moment obrotowy może być przekazywany na koła za pomocą skrzynia pięciobiegowej manualnej lub zautomatyzowanej, również o pięciu przełożeniach.

Nowy Ignis został wyposażony w system napędu na cztery koła ALLGRIP AUTO ze sprzęgłem wiskotycznym. System przenosi automatycznie moment obrotowy pomiędzy koła przedniej i tylnej osi w momencie wykrycia uślizgu kół z przodu.

Podwozie Ignisa zostało opracowane od podstaw. Oprócz zastosowania lżejszych i bardziej wytrzymałych komponentów zawieszenia, pod kątem wyższej sztywności dopracowano również mocowania zawieszenia, które mają duży wpływ na właściwości jezdne.

Ignis powstał zgodnie z opracowaną przez Suzuki koncepcją bezpiecznej konstrukcji nadwozia TECT (Total Effective Control Technology). Wzmocnione nadwozie z kontrolowanymi strefami zgniotu i sztywną strukturą kabiny w sposób progresywny pochłania energię ewentualnej kolizji i rozprowadza ją z dala od pasażerów.

Wyposażenie może obejmować m.in. kamery stereo, które działają podobnie do ludzkich oczu, wykrywając linie na jezdni, jak również obiekty znajdujące się w obrębie toru jazdy samochodu. W oparciu o rozmiar i kształt wykrytych obiektów, kamery ustalają następnie, czy jest to pieszy czy inny pojazd. Dzięki temu możliwe jest wykorzystanie trzech zaawansowanych funkcjonalności systemu:

- system zapobiegania kolizjom pracujący w oparciu o kamerę stereo Dual Camera Brake Support (DCBS) - podczas jazdy z prędkością 5 km/h lub wyższą, kamery stereo wykrywają pieszych i pojazdy znajdujące się z przodu, pozwalając zapobiec kolizji lub złagodzić jej skutki poprzez emitowanie ostrzeżeń i rozpoczęcie automatycznego hamowania.

- system ostrzegania o niezamierzonym zjechaniu z pasa ruchu - jeśli samochód porusza się z prędkością około 60 km/h lub wyższą i opuszcza swój pas ruchu bez włączonego kierunkowskazu, system aktywuje wibracje na kole kierownicy i wyświetli ostrzeżenie wizualne w panelu wskaźników, aby zwrócić uwagę kierowcy na fakt, iż samochód zmienia wybrany pas ruchu, co może być spowodowane nieuwagą prowadzącego.

- system ostrzegania o niekontrolowanych ruchach samochodu - jeśli samochód porusza się z prędkością około 60 km/h lub wyższą i przemieszcza się od jednej krawędzi swojego pasa ruchu do drugiej, system wyemituje ostrzeżenie dźwiękowe, wyświetlając jednocześnie ostrzeżenie wizualne w panelu wskaźników. To zwróci uwagę kierowcy na fakt, iż samochód porusza się w sposób niekontrolowany, co może być spowodowane zmęczeniem prowadzącego, brakiem koncentracji lub innymi czynnikami.

Nowy Suzuki Ignis trafi do salonów w Europie w styczniu 2017 roku, a w następnej kolejności na pozostałych rynkach świata.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Suzuki Ignis
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy