C5 w INTERIA.PL
W Krakowie w pięknym otoczeniu Wilii Decjusza odbywa się przedpremierowy pokaz nowego citroena C5 połączony z jazdami testowymi dla dziennikarzy i wybranych klientów. INTERIA.PL do próbnej jazdy wybrała C5 z silnikiem V6 o mocy 210 koni mechanicznych. Wkrótce na naszych stronach wrażenia z jazdy i porównanie nowego citroena z mondeo i laguną II. Tymczasem proponujemy kolejną fotogalerię następcy xantii.
Wielkość citroena C5 porównywalna jest z wymiarami konkurencji (mondeo, laguna, passat, almera). Samochody segmentu D (klasa średnia wyższa), chcące liczyć na sukces, muszą oferować przestronne, dobrze wyposażone wnętrza. Pod tym względem C5 nie odstaje od konkurencyjnych modeli. W stylizacji C5 trudno znaleźć przejawy awangardy. Przód nawiązuje stylistycznie do wyglądu xsary picasso. Zwłaszcza zaś jej skośne reflektory i kształt atrapy z dużym, chromowanym, umieszczonym na środku znakiem firmowym. Tył to niczym nie wyróżniająca się bryła o pionowych kloszach lamp i szerokim zderzaku.
Przestronne wnętrze citroena przenosi się na bagażnik samochodu. Bez większych problemów można zmieścić w nim 500 litrów bagażu, (tyle samo co na przykład w mondeo, ale aż o 70 litrów więcej niż w lagunie). Równie bogate jest wyposażenie seryjne auta. Obejmuje ono: systemy: ABS i ESP, czołowe, boczne oraz chroniące głowę poduszki powietrzne, elektrycznie sterowane lusterka i podnoszone szyby. Za dopłatą C5 oferuje: skórzaną tapicerkę, klimatyzację, sterowany głosem komputer pokładowy oraz system nawigacyjny.
Gama silników, jakie znajdują się pod maską citroena C5, obejmuje pięć jednostek napędowych: trzy benzynowe: 1.8 (115 KM), 2.0 (143 KM) oraz 3.0 V6 (210 KM) i dwa turbodiesle HDi z bezpośrednim wtryskiem paliwa common rail: 2.0 (110 KM) i 2.2 (136 KM). Absolutną nowością ma być dwulitrowy silnik benzynowy z bezpośrednim wtryskiem paliwa o mocy maksymalnej 143 mechanicznych koni.