Brera od Autodelty
Autodelta to angielska firma od lat specjalizująca się w przerabianiu samochodów Alfa Romeo. Najnowszym produktem Anglików jest autodelta brera J5 3.2C.
To pierwszy model spośród nowości Alfa Romeo, w których zastosowano nową płytę podłogową i całkowicie nowe silniki JTS z bezpośrednim wtryskiem benzyny (159, 159 sportwagon, brera i spider). Specjaliści Autodelty od lat pracowali na znanym i świetnym silniku V6, który opracowano w Arese jeszcze w latach 70-tych i który - stopniowo udoskonalany - stosowany był w całej gamie starszych modeli włoskiego producenta.
Odejście od tej jednostki na rzecz zupełnie nowych silników stanowiło dla Anglików wyzwanie - musieli poznać i nauczyć się tych jednostek.
Ułatwiła im to sama Alfa Romeo, dostarczając nowe silniki jeszcze przed uruchomieniem produkcji modelu 159.
Dzięki temu Autodelta mogła już zaprezentować swój najnowszy produkt - brerę J5 3.2C. Litera "J" pochodzi o imienia założyciela i właściciela Autodelty, Jano Dejlaliana. Natomiast "C" jest skrótem od słowa compressor, bo takie właśnie urządzenie znalazło się w komorze silnikowej brery. Konkretnie jest to kompresor Rotrex C30-04 o bardzo kompaktowej budowie, taki sam, jaki zastosowano m.in. w koenigseggu CCX.
W efekcie moc samochodu wzrosła do 348 KM, czyli o 88 KM. Moment obrotowy wynosi 430 Nm. Przypomnijmy, że brera z silnikiem V6 ma napęd na cztery koła. Dzięki temu samochód przyspiesza do 100 km/h w ciągu 5.3 s, zaś prędkość maksymalna wynosi 260 km/h.
Zwiększenie mocy to nie jedyny efekt pracy specjalistów Autodelty. Zmodyfikowano również układ wydechowy, zawieszenie, układ hamulcowy oraz elektronikę sterującą silnikiem.
Natomiast zmiany stylistyczne ograniczono do minimum. Wiadomo przecież, że stylizację alf romeo można co najwyżej zepsuć...