Borgward BX7 już w sprzedaży

Powroty "po latach" w świecie motoryzacji często kończą się klapą, ale wykupienie praw do nieistniejącej już marki to dobry sposób, by otworzyć sobie drogę do nowych rynków zbytu.

Do salonów za Odrą "wracają" właśnie samochody marki Borgward. Jak czytamy w specjalnym oświadczeniu: "Borgward Group AG - spółka motoryzacyjna z siedzibą w Stuttgarcie - zawarła strategiczne partnerstwo na usługi serwisowe z A.T.U., czołową niemiecką siecią warsztatów".

To pierwszy krok w kierunku stworzenia sieci autoryzowanych stacji obsługi nowych pojazdów. A.T.U. dysponuje obecnie aż 577 oddziałami na terenie Niemiec. W ramach zawartej współpracy magazyn A.T.U., wykorzystując swoją infrastrukturę logistyczną, dostarczać ma części zamienne na terenie Niemczech w ciągu 24 godzin.

Reklama

Równocześnie w Niemczech rozpoczęła się internetowa sprzedaż "inauguracyjnej" serii Borgwarda BX7 TS Limited Edition. Nabywcy mogą już składać zamówienia na samochód, który wyceniony został na kwotę 44 200 euro (wliczając w to podatki).

Borgward BX7 to "pełnowymiarowy" suv oferowany standardowo z napędem na obie osie. Model napędzany jest czterocylindrowym silnikiem z bezpośrednim wtryskiem o mocy 224 KM i maksymalnym momencie obrotowym 300 Nm.

W ramach pakietu TS niemieccy klienci liczyć mogą m.in. na: 18-calowe obręcze kół ze stopów lekkich, automatyczną, dwustrefową klimatyzację, system info-rozrywki CARL (z nawigacją i 12,3-calowym wyświetlaczem), uchylne panoramiczne okno dachowe, pełny pakiet elektryczny, a nawet podgrzewaną tylną kanapę. Firma przekonywać chce również korzystnymi warunkami gwarancji (4 lata do przebiegu 120 tys. km oraz 4 lata assistance na terenie Europy).

Przypominamy, że korzenie Borgwarda sięgają 1929 roku. Jego największym sprzedażowym hitem, wyprodukowanym w przeszło 200 tys. egzemplarzy, był model Borgward Isabela. Dwudrzwiowy sedan, oferowany w latach 1954-1962, słynął m.in. z nowoczesnej jednostki napędowej o pojemności  1,5 l (75 KM), której blok i głowica wykonane były ze stopów aluminium.

W 2015 roku reaktywowana przez wnuka założyciela firma marka Borgward zaprezentowała celujący w segment premium model BX7. Samochód w dużej mierze bazuje na chińskich suvach z portfolio marki Foton. Jednym z udziałowców Borgwarda jest też chiński koncern Chery.

Paweł Rygas

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy