BMW X6 w nowej odsłonie

BMW zaprezentowało właśnie trzecią generację modelu X6. Samochód trafić ma do salonów niemieckiej marki w listopadzie.

Pojazd zbudowany został od podstaw. Rozstaw osi zwiększył się o 42 mm i wynosi teraz 2975m mm. Samo auto jest o 26 milimetrów dłuższe (obecnie 4935 mm) i 15 mm szersze (obecnie 2004 mm) od poprzednika. By uzyskać bardziej dynamiczną sylwetkę obniżono je o 6 mm (obecnie 1696 mm). Bagażnik mieści pakunki o objętości do 580 l (1530 l po złożeniu oparć tylnej kanapy).

Z przodu dominuje duża atrapa chłodnicy z pojedynczą ramką. Sama atrapa - po raz pierwszy w tym modelu - może mieć funkcję podświetlenia (uruchamiane przy otwarciu lub zamknięciu samochodu lub przez kierowcę, również w trakcie jazdy).

Reklama

W standardzie samochód porusza się na 19-calowych kołach ze stopów lekkich. Opcjonalnie dostępne są inne wersje kół o średnicach od 20 do 22 cali. Topowe odmiany - BMW X6 M50i i BMW X6 M50d - poruszają się na przynajmniej 21-calowych aluminiowych felgach.

Wyposażenie standardowe nowego BMW X6 obejmuje np. skórzaną tapicerką Vernasca. Lista opcji to m.in.: laserowe reflektory o zasięgu do 500 m, wielofunkcyjne siedzenia z funkcją masażu, czterostrefowa klimatyzacja automatyczna, uchwyty napojów z regulacją temperatury, szklane aplikacje na wybranych przełącznikach i elementach sterujących, panoramiczne okno dachowe, zestawy zapachowe wnętrza Ambient Air oraz system dźwiękowy surround Bowers & Wilkins Diamond+ 3D. Wzorem konkurencji ze Stuttgartu auto może też być wyposażone w "inteligentnego" asystenta osobistego aktywowanego hasłem "Hej BMW".

Nowe BMW X6 w momencie wprowadzenia na rynek będzie dostępne w wersji standardowej oraz wariantach xLine oraz M Sport. Te dwie wersje wyposażeniowe charakteryzują się specyficznymi elementami stylistyki.

Gama silników obejmuje dwie jednostki benzynowe oraz dwie odmiany wysokoprężne. Listę otwiera topowy model BMW M Performance z benzynowym silnikiem w układzie V8 o mocy 530 KM. Dla zwolenników diesli przewidziano BMW X6 M50d napędzane sześciocylindrowym poczwórnie doładowanym (!) rzędowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 400 KM. Oprócz nich w ofercie są też: benzynowa jednostka o mocy 340 KM (model X6 xDrive40i) oraz X6 xDrive30d z sześciocylindrowym wysokoprężnym silnikiem o mocy 265 KM.

Wszystkie modele nowego BMW X6 są w standardzie wyposażone w ośmiobiegową skrzynię biegów Steptronic i napęd na cztery koła. Standard to również adaptacyjne zawieszenie. Dla wszystkich wariantów, za wyjątkiem BMW X6 M50i i BMW X6 M50d, dostępny jest pakiet terenowy. Umożliwia on kierowcy wybór spośród czterech trybów jazdy zoptymalizowanych pod kątem poruszania się po śniegu, piasku, żwirowej lub kamienistej nawierzchni.

Podobnie jak poprzednik, nowy BMW X6 będzie produkowany w Stanach Zjednoczonych w zakładach Grupy BMW w Spartanburg. Pierwsze egzemplarze trafić mają do klientów w listopadzie. 


INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy