BMW X5 po zmianach (film)
Aktualna generacja BMW X5 trafiła do sprzedaży w 2006 roku.
Chociaż auto w dalszym ciągu wygląda świeżo, specjaliści z Bawarii postanowili właśnie zafundować mu gruntowny lifting.
Wygląd samochodu zmienił się zwłaszcza w przedniej części. "Ikspiątka" otrzymała zdecydowanie większy wlot powietrza i przeprojektowany zderzak, typowe dla BMW pierścienie świateł wykonano w technologii LED. Ta ostatnia znalazła również zastosowanie w tylnych lampach.
Paleta kolorów została uzupełniona o nowe odcienie, samochód otrzymał również nowe wzory aluminiowych felg.
Zmiany nie ograniczyły się jednak wyłącznie do wyglądu. Sporo nowości znaleźć będzie można pod maską.
Nowym topowym modelem będzie X5 xDrive50i wyposażone w podwójnie doładowany silnik V8 z bezpośrednim wtryskiem o mocy 407 KM. Wersja xDrive35i napędzana będzie podwójnie doładowaną, rzędową szóstką o mocy 306 KM.
Dla fanów silników wysokoprężnych przygotowano sześciocylindrowe jednostki o aluminiowych blokach, wyposażone we wtrysk typu common rail. Model X5 xDrive40d, którego silnik aż 600 Nm momentu obrotowego (od zera do 100 km/h w 6,6 s.), zdaniem BMW zużywa średnio tylko 7,4 l. oleju napędowego na sto kilometrów.
Wszystkie jednostki napędowe dostępne w ofercie spełniają normy emisji spalin Euro5. Wszystkie, standardowo, sprzęgane też będą z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów. Samochód w nowej wersji zadebiutuje oficjalnie na marcowym salonie w Genewie.
Zapraszamy na film