BMW serii 3 przeszło modernizację. Nie wszystkie zmiany są na plus
Obecna generacja BMW serii 3 jest już na rynku od 4 lat, a to oznacza, że czas najwyższy na modernizację. Modyfikacje są nie tylko symboliczne, ale nie każdą można uznać za pozytywną. Odświeżona seria 3 pojawi się na rynku w czerwcu.
Patrząc na zmodernizowaną serię 3 raczej nikt nie będzie miał problemu z rozpoznaniem jej, ale kiedy przyjrzeć się bliżej, zmieniło się całkiem sporo. Zacznijmy od zderzaka, który otrzymał pokaźny wlot powietrza - znacznie większy niż w poprzedniku i otoczony geometrycznymi kształtami. Zupełnie nowe są także reflektory, które straciły charakterystyczne wcięcie pośrodku. Są teraz bardziej smukłe, a ich diodowa sygnatura, to nadal podwójna litera L, ale w porównaniu choćby do serii 5, odwrócona.
Z tyłu nowości jest o wiele mniej, ale ponownie zwraca uwagę dolna część zderzaka. Szczególnie mocne, wyczernione wcięcia pozwalają odróżniać się nowej serii 3 od poprzednika. Poza tym auto otrzymało nowe wzory felg aluminiowych oraz nowe lakiery do wyboru. Modyfikacje objęły oczywiście zarówno sedana, jak i kombi.
Siadając za kierownicą nowej serii 3, natychmiast zauważymy, że jest to wersja po modernizacji. To zasługa nowego systemu iDrive 8, znanego już z innych modeli marki. Składają się nań dwa duże ekrany - wskaźników (12,3 cala) oraz multimediów (14,9 cala), stanowiące jedną płynną, a do tego lekko zakrzywioną całość. Zmiana oczywiście pozytywna, ale z jednym zastrzeżeniem.
BMW prezentując ten system po raz pierwszy w elektrycznym iX, wyjaśniło, że aby ułatwić kierowcom obsługę auta, przytłoczonym czasami mnogością dostępnych funkcji, zrezygnowali z fizycznego panelu klimatyzacji, na rzecz obsługi z poziomu centralnego ekranu. Dla wielu osób brak fizycznych przycisków i osobnego wyświetlacza będzie jednak minusem.
Zmiana ta pociągnęła za sobą też przeprojektowanie nawiewów centralnych (wcześniej między nimi znajdował się wyświetlacz klimatyzacji), a także umieszczonych niżej przełączników. Nowy system pozwala na szczęście nadal na korzystanie z centralnego pokrętła, więc przełączniki na tunelu środkowym pozostały bez zmian. Zrezygnowano natomiast z dźwigni automatu i rolę wybieraka pełni mały przełącznik. Skrzynia manualna nie jest już dostępna.
Modernizacja serii 3 nie przyniosła zmian pod maską. Do wyboru nadal jest szeroka gama silników benzynowych, diesla oraz hybrydy plug in. Większość dostępna jest w wersji z xDrive, czyli z napędem na cztery koła.
Wersje benzynowe:
- 318i (156 KM)
- 320i (184 KM)
- 330i (245 KM)
- M340i (374 KM)
Wersje wysokoprężne:
- 318d (150 KM)
- 320d (190 KM)
- 330d (286 KM)
- M340d (340 KM)
Hybrydy plug-in:
- 320e (204 KM)
- 330e (292 KM)
Pomagajmy Ukrainie - ty też możesz pomóc
***