BMW serii 2 i BMW M2 po liftingu. Lepsze wyposażenie oraz więcej mocy
Najmniejsze coupe w gamie bawarskiej marki doczekało się skromnej, choć istotnej aktualizacji. BMW serii 2 otrzymało lepsze wyposażenie w standardzie i nowe opcje. Z kolei rasowe BMW M2 poza szerszą ofertą lakierów, jest teraz szybsze i ma więcej mocy.
Po liftingu BMW serii 3 i 4, a także sportowych odmian BMW M3 i M4, skromnej aktualizacji doczekało się również BMW serii 2 i rasowe BMW M2. W ramach modernizacji w obydwu modelach pojawiło się lepsze wyposażenie, nowe technologie i więcej sportowych dodatków.
Wszystkie warianty odświeżonego BMW serii 2 są standardowo wyposażone w pakiet sportowy M. Pojawiły się też nowe lakiery, felgi ze stopów lekkich, kierownice, listwy dekoracyjne czy tapicerki. Nowością w BMW serii 2 jest także zaktualizowany system info-rozrywki BMW iDrive 8.5 z nową funkcją QuickSelect, dzięki której funkcjami klimatyzacji, podgrzewaniem foteli i kierownicy, można sterować dotykowo na wyświetlaczu lub za pomocą poleceń głosowych.
Wersję po liftingu rozpoznamy z zewnątrz po m.in. obramowaniach chłodnicy w kolorze perłowego chromu, listwach progowych w kolorze karoserii oraz po wstawce dyfuzora z czarnym, błyszczącym wykończeniem. W gamie kolorów BMW serii 2 po liftingu znajdują się dwa lakiery niemetalizowane i siedem metalizowanych, a także dwa lakiery BMW Individual: “Frozen Pure Grey Metallic" i “Frozen Portimao Blue". Co więcej, od teraz w dwudrzwiowym modelu dostępne są warianty metalizowane w kolorze “Fire Red" i “Skyscraper Grey". Dla wariantu M240i xDrive zarezerwowano niemetalizowany lakier “Zandvoort Blue".
W kabinie BMW serii 2 po liftingu pojawiły się nowe pokrętła na kratkach wentylacyjnych oraz po stronie kierowcy i pasażera. Nowością jest także dostępne w standardzie oświetlenie nastrojowe, oferujące do dziewięciu zestawień kolorystycznych. Domyślnie każda wersja BMW serii 2 po zmianach jest również wyposażona w sportowe fotele z funkcją podgrzewania, które opcjonalnie mają elektryczną regulację z pamięcią ustawień oraz nową kierownicę, ze ściętym spodem.
W cenie otrzymujemy nową, czarną tapicerkę “M Performtex". Opcjonalna perforowana tapicerka “Sensatec" jest teraz dostępna w kolorze czarnym i koniakowym, a także w nowym kolorze “Tacora Red" z ozdobnym pikowaniem. Z kolei opcjonalna tapicerka skórzana “Vernasca" jest teraz również dostępna w nowej czarnej wersji z czerwonymi akcentami.
Gama silnikowa nie uległa zmianie. BMW serii 2 po liftingu ciągle jest oferowana w kilku wersjach benzynowych i w jednej z silnikiem Diesla - wszystkie standardowo będą wyposażone w 8-biegową skrzynię automatyczną. Ofertę odświeżonego modelu otwiera tylnonapędowy wariant 218i Coupe, którego ceny startują w Polsce od 195 tys. zł. Pod jego maską pracuje 2-litrowy silnik benzynowy o mocy 156 KM (przy 4500-6500 obr./min.) i 256 Nm momentu obrotowego (przy 1300-4300 obr./min.), co pozwala na przyspieszenie do 100 km/h w 8,7 sekundy oraz osiągnięcie prędkości maksymalnej 224 km/h.
W ramach modernizacji zmodyfikowano także BMW M2, czyli najbardziej rasowy wariant dwudrzwiowego coupe. Teraz M2 jest dostępne z nowymi opcjami, a jej 6-cylindrowy silnik oferuje 20 KM więcej mocy (480 KM). Ponadto udoskonalono reakcję przyspieszenia we wszystkich trybach jazdy wybieranych za pośrednictwem menu M Setup. W rezultacie nowe BMW M2 oferuje szybszą reakcję na gaz, zarówno z 8-stopniową skrzynią M Steptronic, jak i opcjonalną 6-biegową skrzynią manualną.
Niezależnie od skrzyni, zwiększona moc silnika zapewnia o 0,1 s krótszy czas przyspieszania do 100 km/h. Nowe BMW M2 osiąga “setkę" w 4 sekundy ze skrzynią automatyczną i 4,2 sekundy z opcjonalną 6-biegową skrzynią manualną. Prędkość maksymalna wynosi 250 km/h, ale można ją zwiększyć do 285 km/h z opcjonalnym pakietem M Driver.
Nowe BMW M2 jest dostępne w trzech lakierach niemetalizowanych, pięciu metalizowanych i sześciu lakierach BMW Individual. Znacznie rozszerzona oferta lakierów obejmuje nowe warianty tj. niemetalizowany “Sao Paulo Yellow", metalizowany “Fire Red", metalizowany “Portimao Blue" i metalizowany “Skyscraper Grey". Oferta lakierów BMW Individual dla nowego BMW M2 obejmuje teraz również następujące lakiery: Java Green, Voodoo Blue, Grigio Telesto i Twilight Purple.
Standardem dla nowego BMW M2 jest także kierownica skórzana, która ma spłaszczoną w dolnej części obręcz i zmodyfikowane ramiona, a także czerwone oznaczenie na godzinie 12, łopatki zmiany biegów i dwa przyciski M do wyboru indywidualnych konfiguracji ustawień pojazdu. Opcjonalne fotele sportowe M obite skórą “Vernasca" można od teraz zamówić także w dwukolorowym wariancie czerwono-czarnym, a karbonowe fotele kubełkowe M są teraz dostępne nie tylko w połączeniu z pakietem M Race Track, ale także jako indywidualna opcja.
Ceny BMW M2 startują w Polsce od 359 tys. zł. Tyle zapłacimy za tylnonapędowy wariant z automatyczną przekładnią 8-stopniową. Co ciekawe, do 6-biegowej skrzyni ręcznej w przypadku BMW M2 trzeba dopłacić symboliczne 2300 zł.