BMW M5 Competition

BMW zaprezentowało właśnie "ostrzejszą" wersję modelu M5 - odmianę M5 Competition. Co nowego przygotowali inżynierowie z Monachium?

Z zewnątrz BMW M5 Competition niewiele różni się od "zwykłej" eMki. Fani bawarskiej marki dostrzegą jednak subtelne zmiany w postaci lakierowanych na kolor nadwozia klamek czy wykończonych na wysoki połysk osłonach chłodnicy, lusterek i wlotach powietrza w przednich błotnikach. Czarne i błyszczące są też, subtelny, tylny spoiler i wmontowany w tylny zderzak dyfuzor. Na czarno wykończono ponadto dwie podwójne końcówki układu wydechowego. Standardowo samochód porusza się na 20-calowych obręczach z oponami 275/35 z przodu i 285/35 na tylnej osi.

Reklama

Niewiele wydarzyło się również w kabinie. Po uruchomieniu zapłonu kierowcę wita - wyświetlana przez elektroniczne wskaźniki - grafika "M Competition". Oprócz tego pojawiły się pasy M Competition w kolorach tapicerki czy nowe listwy dekoracyjne (aluminium i włókno węglowe) na desce rozdzielczej.

Żaden nabywca nie decyduje się jednak na BMW M5 Competition dla innych felg czy dywaników podłogowych. Najważniejsze kryje się bowiem pod - zaskakująco subtelną jak na dzieło BMW Motorsport - karoserią.

Samochód napędzany jest benzynowym V8 o pojemności 4,4 l. Podwójnie doładowana (dwie turbosprężarki twin scroll) jednostka wyposażona w intercooler i bezpośredni wtrysk paliwa (pod ciśnieniem 350 barów) może się pochwalić systemem Valvetronic (zmienny czas otwarcia zaworów) i tzw. podwójnym Vanosem (zmienne fazy rozrządu). W odmianie M5 Competition motor legitymuje się mocą 625 KM (6000 obr./min) i maksymalnym momentem obrotowym 750 Nm (osiągany w zakresie 1800-5800 obr./min).

W układzie przeniesienia napędu (na cztery koła z wielotarczowym sprzęgłem międzyosiowym) pracuje automatyczna, ośmiostopniowa skrzynia biegów M Steptronic i aktywny tylny dyferencjał Active M (w zależności od ustawień może być blokowany w zakresie od 0 do 100 proc.). Przypominamy, że w nowym M5 kierowca może wybrać tryb pracy napędu, w którym całość mocy przekazywana będzie wyłącznie na koła tylnej osi.

BMW M5 Competition przyspiesza do 100 km/h w 3,3 s i osiąga prędkość maksymalną 305 km/h (z opcjonalnym pakietem M Driver). Wartość 200 km/h pojawia się na obrotomierzu w 10,8 s od startu. Z dziennikarskiego obowiązku spieszymy dodać, że - przynajmniej w opinii producenta -  samochód zużywa średnio 10,8 l benzyny (oczywiście 98-oktanowej) na 100 km.

Standardowe wyposażenie obejmuje m.in. obniżone, aktywne zawieszenie o regulowanej sile tłumienia czy wspomagany elektrycznie układ kierowniczy o zmiennym przełożeniu. 

PR

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy