BMW M2 Coupe już jest!
BMW oficjalnie zaprezentowało właśnie model M2 Coupe. Co tym razem przygotowali dla swoich fanów specjaliści z BMW Motorsport?
Na tle zwykłego BMW serii 2 auto wyróżnia się przemodelowanym przednim zderzakiem, nową osłoną chłodnicy i poszerzonymi błotnikami z charakterystycznymi skrzelami. Z tyłu zauważymy nowy, uzbrojony w dyfuzor, zderzak i dwie podwójne końcówki układu wydechowego. Pakiet zmian dopełniają tylny spoiler i kute, aluminiowe obręcze w rozmiarze 19 cali z oponami Michelin Pilot Super Sport.
Wnętrze w niewielkim stopniu różni się od seryjnego modelu. Znajdziemy w nim jednak sportowe, wykończone skórą, fotele z kontrastowymi, niebieskimi, szwami i logo M na oparciach. Skórą obszyto również trójramienną kierownicę. Na konsoli środkowej znajdziemy dekoracyjne listwy z włókien węglowych. Standardem są też m.in. nakładki progowe z logo Motorsport.
Pod maskę trafił rzędowy, trzylitrowy, podwójnie doładowany silnik, który w wersji na rynki Starego Kontynentu osiąga moc 370 KM (przy 6500 obr./min). Jednostka legitymuje się maksymalnym momentem obrotowym 465 Nm, który - przy chwilowym przeładowaniu (funkcja overboost) - osiąga wartość aż 500 Nm!
W połączeniu z opcjonalną, dwusprzęgłową przekładnią M DCT - przy wykorzystaniu systemu kontroli startu - auto przyspiesza do 100 km/h w 4,3 s. Prędkość maksymalna to - limitowane elektronicznie - 250 km/h.
BMW M2
W zawieszeniu wykorzystano wiele elementów zapożyczonych z większego M3. Auto wyposażono w poprawione przez dział Motorsport elektryczne wspomaganie kierownicy o dwóch trybach pracy i aktywny, sterowany elektronicznie, dyferencjał tylnej osi.
Przy wszystkich kołach pracują wentylowane, perforowane tarcze hamulcowe. Z przodu zastosowano - lakierowane na niebiesko - czterotłoczkowe zaciski, z tyłu dwutłoczkowe.