BMW M2 Competition

BMW zaprezentowało długo wyczekiwany przez fanów niemieckiej marki model M2 Competition. W porównaniu z nim "zwykłe" M2 wygląda, jak skromna zabawka dla grzecznych chłopców!

Odmianę Competition poznamy m.in. po: nowych lusterkach, innej osłonie chłodnicy (czarny połysk) i adaptacyjnych reflektorach przednich wykonanych w technologii LED. Najmocniej rzucającą się w oczy różnicą jest jednak przedni zderzak z przeprojektowanymi, powiększonymi, wlotami powietrza (np. potężny czerpak powietrza w jego środkowej części).

Oprócz tego wyróżnikami BMW M2 Competition są też m.in. oferowany standardowo pakiet Shadow Line, 19-calowe obręcze, większe tarcze hamulcowe i lakierowane na szaro zaciski.

W kabinie znajdziemy np. dekoracyjne listwy z włókien węglowych, nakładki progowe z napisem M2 Competition i czerwony przycisk uruchamiania silnika. Fani marki zauważą również nowy wzór sportowych siedzeń z wyeksponowanym (połysk) znakiem M i przeprojektowany zestaw zegarów.

Reklama

Pod maską pracuje zapożyczony z BMW M2, sześciocylindrowy, rzędowy silnik o pojemności 3,0 l. Podwójnie doładowana jednostka zyskała dodatkowe 40 KM. BMW M2 Competition może się więc pochwalić mocą aż 410 KM i maksymalnym momentem obrotowym 550 Nm. Standardowo auto oferowane będzie z sześciostopniową, ręczną, skrzynią biegów. Na liście opcji znajdziemy dwusprzęgłową, siedmiostopniową przekładnię DCT.

W konstrukcji silnika wykorzystano m.in. kuty wał korbowy i nowe tuleje. W efekcie motor osiąga prędkość obrotową aż 7600 obr./min. By zapewnić optymalne smarowanie w szybko pokonywanych zakrętach przeprojektowano pompę oleju. Jednostka może się też pochwalić wydajniejszym układem chłodzenia (o większej pojemności) zaadaptowanym z większego BMW M4. Auto otrzymało również aktywny układ wydechowy wyposażony w dwie, sterowane elektrycznie, klapy odpowiadające za zmianę przepływu spalin i brzmienia układu w zależności od wybranego trybu jazdy.

Podstawowa wersja przyspiesza do 100 km/h w 4,4 s i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h. Odmiana ze zautomatyzowaną skrzynią na sprint do setki potrzebuje zaledwie 4,2 s. Decydując się na opcjonalny pakiet M Drivers Package ogranicznik prędkości może zostać przestawiony na 280 km/h.

W zawieszeniu znajdziemy m.in. zaadaptowaną z modelu M3/M4 tylną ramę pomocniczą, która zdecydowanie poprawia precyzję prowadzenia i aluminiowe, kute, wahacze. Standardem jest elektromechaniczne wspomaganie kierownicy i aktywny mechanizm różnicowy tylnej osi.

BMW M2 Competition trafić ma do salonów latem. Ceny modelu pozostają tajemnicą.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy