BMW i8 Roadster imponuje osiągami

Jedną ze światowych premier Międzynarodowego Salonu Motoryzacyjnego w Los Angeles jest BMW i8 Roadster. Kilku zmian doczekała się również wersja z zamkniętym nadwoziem.

Ta nosi teraz oficjalną nazwę BMW i8 Coupe, o czym informują m.in. plakietki umieszczone na słupkach C. Przy okazji samochód otrzymał zmodyfikowaną maskę z nowym, dużym, wlotem powietrza. W ofercie pojawiły się też nowe obręcze kół w rozmiarze 20 cali.

Największą gwiazdą stoiska niemieckiej marki jest jednak, długo wyczekiwane, nowe BMW i8 Roadster. Mimo usunięcia dachu konstruktorom udało się zachować, unoszone do góry, drzwi z pozbawionymi ramek oknami. Standardowym wyposażeniem jest materiałowy soft top, który składa (elektrycznie) się do specjalnego luku za fotelami w czasie 15 sekund. Transformacja w kabriolet może być przeprowadzona w czasie jazdy z prędkością do 50 km/h. Niezależnie od dachu sterować można, elektrycznie otwieraną, tylną szybą, która - w czasie jazdy pod gołym niebem - może pełnić funkcję wiatrołapu.

Reklama

Dzięki szerokiemu wykorzystaniu ultralekkich materiałów, w tym wzmacnianych tworzywami sztucznymi włókien węglowych (CFRP), wersja Roadster jest tylko o 60 kg cięższa niż Coupe. By zmniejszyć różnicę mas modele z otwartym nadwoziem standardowo otrzymują 20-calowe obręcze, z których każda jest średnio o kilogram lżejsza niż stosowane przez producenta do tej pory.

Samochody otrzymały zmodernizowany układ napędowy. Pojemność baterii akumulatorów wzrosła z 7,1 do 11,6 kWh. Zastrzyk mocy (dodatkowe 12 kW) otrzymał też silnik elektryczny, który generuje teraz 143 KM i 250 Nm. Dzięki temu auto potrafi poruszać się w trybie bezemisyjnym z prędkościami do 120 km/h. Bez zmian pozostawiono za to trzycylindrowy, spalinowy motor 1,5 l generujący 231 KM i 320 Nm. Przypominamy, że standardowo moc przekazywana jest na wszystkie koła.

Nowe BMW i8 Roadster przyspiesza do 100 km/h w 4,6 s i osiąga maksymalna prędkość 250 km/h. Średnie zużycie paliwa, uwzględniając wynoszący 53 km zasięg w trybie elektrycznym, wynosi 2,1 l/100 km. Dla porównania, odświeżona odmiana Coupe osiąga setkę w 4,4 s  i - przynajmniej teoretycznie - zużywa średnio 1,9 l benzyny na 100 km.

Oba modele pojawią się w salonach w maju przyszłego roku. Lista wyposażenia standardowego obejmuje m.in.: system nawigacji satelitarnej Professional, kluczyk z dotykowym wyświetlaczem (BMW Display Key), układ kamer zapewniających widok w promieniu 360 stopni, wyświetlacz HUD czy aktywne reflektory BMW Laserlight.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy