BMW 6 Gran Turismo, czyli następca serii 5 GT

Wiemy już, jak wygląda nowe BMW serii 6 Gran Turismo, następca, niezbyt popularnej serii 5 Gran Turismo. Producent z Bawarii opublikował właśnie zestaw zdjęć i kluczowych informacji dotyczących auta.

Zaprojektowany od podstaw pojazd mierzy teraz 5 091 mm długości, czyli aż o 87 mm więcej od poprzednika. Bez zmian pozostała szerokość karoserii - 1 902 mm, natomiast o 21 mm obniżono linię dachu (wysokość 1 538 mm). Sylwetka nowej "szóstki" może się podobać. O sportowy charakter dbają liczne przetłoczenia w linii bocznej, wloty powietrza w błotnikach, czy - typowe dla coupe - drzwi pozbawione ramek okien.

W stosunku do poprzednika stylistom udało się obniżyć wartość współczynnika oporu powietrza Cd do 0,25 (0,29 w poprzedniej generacji). Standardem są soczewkowe reflektory wykonane w technologii LED. Funkcje reprezentacyjne podkreśla liczący aż 3 070 mm rozstaw osi.

Reklama

W kabinie - zgodnie z tradycją - znajdziemy pochyloną w stronę kierowcy konsolę środkową i najwyższej jakości materiały. Do standardowego wyposażenia należy m.in. wolnostojący wyświetlacz dotykowy o przekątnej aż 10,25 cala. Lista dodatków obejmuje m.in. wyświetlacz HUD (aż o 70 proc. większy niż w poprzedniku), komfortowe fotele z funkcją masażu (8 programów) czy system sterowania głosowego (lub gestami) elektroniką pokładową. Klientów ucieszy też niezwykle pojemny bagażnik. W porównaniu z poprzednikiem udało się wygospodarować dodatkowe 110 l. Pojemność kufra wynosi teraz 610 l (1800 po złożeniu oparć tylnej kanapy).

Początkowo do wyboru będą trzy wersje silnikowe, każda sprzęgana standardowo z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów. Najsłabsza odmiana - BMW 630i Gran Turismo - ma pod maską benzynowy, czterocylindrowy silnik o pojemności 2,0 l. Wyposażona w turbodoładowanie jednostka generuje moc 258 KM (5000-6500 obr./min) i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym 400 Nm (1550-4400 obr./min). W tej wersji samochód przyspiesza do 100 km/h w 6,3 s i osiąga prędkość maksymalną 250 km/h.

Bardziej wymagający klienci mogą się zdecydować na odmianę 640i Gran Turismo z benzynowym silnikiem R6 o pojemności 3,0 l. Motor rozwija 340 KM (5500-6500 obr./min) i 450 Nm (1380-5200 obr./min), co przekłada się na sprint do 100 km/h w 5,4 s.

W chwili rynkowego debiutu w cennikach występować będzie również wysokoprężne BMW 630d Gran Turismo z silnikiem R6 3,0 l. W tym przypadku kierowca ma do dyspozycji moc 265 KM (4000 obr./min) i monstrualny moment obrotowy 620 Nm (2000-2500 obr./min). Nowa "szóstka" z dieslem pod maską przyspiesza do setki w 6,1 s.

Modele z sześciocylindrowymi jednostkami zamówić można będzie również z napędem xDrive. W obu przypadkach czas potrzebny na sprint do 100 km/h skraca się wówczas o 0,1 s.

Do standardowego wyposażenia należy m.in. pneumatyczne zawieszenie tylnej osi. Opcjonalnie nowe BMW 6 Gran Turismo wyposażyć można w aktywne zawieszenie, które - w zależności od trybu pracy - potrafi obniżyć (-10 mm) lub zwiększyć (+20 mm) prześwit i siłę tłumienia.

Oficjalny debiut pojazdu zaplanowany został na wrześniowy salon motoryzacyjny we Frankfurcie. Pierwsze egzemplarze trafić mają do nabywców w listopadzie.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy