BMW 128ti. Nowy konkurent Golfa GTI?
BMW szykuje mocną odpowiedź na nowego Golfa GTI. Ostatnie testy na północnej pętli toru Nurburgring przechodzi właśnie BMW 128ti. Model pozycjonowany będzie w cenniku poniżej topowego BMW M135i xDrive.

W przeciwieństwie do niego BMW 128ti napędzane będzie wyłącznie na przednie koła. Dla poprawy trakcji producent zdecydował się jednak wyposażyć auto w dyferencjał o limitowanym uślizgu. W tym przypadku nie chodzi jednak o żadne wybiegi elektroniczne lecz mechaniczny, samoblokujący się, mechanizm różnicowy typu Torsen. Pod maską znajdziemy nowy czterocylindrowy silnik 2,0 l TwinPower Turbo rozwijający 265 KM.

Producent z Bawarii deklaruje, że auto przyspieszać będzie do 100 km/h w 6,1 s. Firma nie ukrywa, że liczy zwłaszcza na zainteresowanie młodszej klienteli. Auto zapewniać ma jak największą frajdę z prowadzenia dzięki licznym zmianom obejmującym nie tylko zawieszenie, ale też m.in. układy kierowniczy i hamulcowy. Z topowego M135i pochodzą np. stabilizatory, tarcze i zaciski hamulcowe.

BMW nie chwali się jeszcze pełną specyfikacją. Samochód trafić ma do salonów w listopadzie bieżącego roku.