Audi TT w nowej wersji
W gamie modelowej Audi TT zadebiutowała właśnie nowa, podstawowa jednostka napędowa. Cenniki otwierać będzie teraz benzynowy 1,8 l TFSI.
Nowy podstawowy silnik ma pojemność 1798 cm3 i dysponuje mocą 180 KM. Maksymalny moment obrotowy - 250 Nm - uzyskiwany jest w zakresie 1250-5000 obr./min. Jednostka wyposażona jest w bezpośredni wtrysk paliwa, system zmiennych faz rozrządu i doładowanie.
Standardowo jednostka sprzęgana jest z ręczną, sześciostopniową skrzynią biegów. Na życzenie klienta silnik może też zostać sparowany z opcjonalną, sześciostopniową przekładnią S-Tronic.
Audi TT Coupe z nową jednostką i ręczną skrzynią biegów przyspiesza do 100 km/h w 6,9 s i osiąga prędkość maksymalną 241 km/h. Wersja z automatem na sprint do setki potrzebuje dokładnie o 0,1 s więcej.
Osiągi cięższego roadstera są tylko odrobinę gorsze. Auto z ręczną przekładnią osiąga 100 km/h w 7,2 s od startu. TT roadster ze skrzynią S-tronic - w 7,3 s. W obu przypadkach prędkość maksymalna wynosi 237 km/h.
Ceny samochodu w wersji coupe na rodzimym, niemieckim, rynku startują z poziomu 32 100 euro. Za roadstera zapłacić trzeba od 34 500 euro.