Audi S8 plus – luksusowy ekspres

Jeszcze więcej mocy i prędkość maksymalna zwiększona do 305 km/h – takiego A8 jeszcze nie było.

Obserwując usportowione modele Audi można odnieść wrażenie, że flagowe A8 traktowane było jako auto, któremu "nie wypada" przesadnie epatować mocą. Podczas gdy niemal wszystkie pozostałe modele występowały nie tylko w wersjach S, ale także ekstremalnych RS, flagowa limuzyna dostępna była tylko w tej pierwszej. Ponadto, nie zawsze była ona najmocniejsza!

Przykładowo pierwsze S8 miało 360 KM, ale przedłużone A8 W12 oferowało aż 420 KM. Druga generacja S8 napędzana była 450-konnym silnikiem, ale taką samą moc miała wersja W12. Dopiero obecna inkarnacja S8 przewyższa odmianę 12-cylindrową - 520 KM wobec 500 KM. Różnica jest, ale nadal symboliczna.

Reklama

Ktoś w Audi najwyraźniej dostrzegł ten problem i postanowiono stworzyć jeszcze mocniejszą odmianę S8. Nie nazwano jej jednak RS8, lecz S8 plus, najwyraźniej uważając, że bycie "RS" nie licuje z flagową limuzyną marki.

Oznaczenie to może sugerować, że mamy tu do czynienia z nieznacznie wzmocnioną wersją, ale nic bardziej mylnego. S8 plus napędza co prawda ten sam, 4-litrowy silnik V8 biturbo, ale teraz rozwija on 605 KM, a więc o 85 KM więcej, niż S8. Znacznie wzrósł także maksymalny moment obrotowy - wynosi teraz, przy użyciu funkcji overboost, 750 Nm (o 100 Nm więcej).

Taki przyrost mocy ma naturalnie odzwierciedlenie w osiągach - S8 plus rozpędza się do 100 km/h w zaledwie 3,8 s (wynik lepszy o 0,3 s), co sprawia, że jedynym szybszym modelem w gamie Audi jest R8. Prędkość maksymalna to wciąż, elektronicznie ograniczone, 250 km/h. Za dopłatą możemy jednak ten ogranicznik przesunąć do 305 km/h.

Wraz ze wzrostem mocy, producent zdecydował się na zmodyfikowanie pneumatycznego zawieszenia i adaptacyjnego układu kierowniczego, aby zapewnić jeszcze lepsze prowadzenie. W wyposażeniu seryjnym znalazły się ceramiczne hamulce wzmocnione włóknem szklanym, a o odpowiednie wrażenia akustyczne dba zmieniony układ wydechowy.

Wizualnie trudno odróżnić S8 plus od innych wersji tej limuzyny. Osoby chcące się wyróżnić mogą zdecydować się na wykończone włóknem węglowym spojler na tylnej klapie, lusterka, a także elementy tylnego dyfuzora. Seryjnie natomiast otrzymamy lakierowany  na czarno grill oraz obramowanie szyb.

Wnętrze również utrzymano w czarnej kolorystyce, którą urozmaicają czerwone przeszycia skórzanej tapicerki. Do wykończenia kabiny użyto także alcantary, włókna węglowego, aluminium i lakieru fortepianowego.

Nie znamy póki co cen Audi S8 plus. Obecnie oferowaną odmianę S8 wyceniono na 559 900 zł, więc możemy spodziewać się, że za "plusa" przyjdzie nam zapłacić ponad 600 tys. zł.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Audi S8
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy