Audi Q8 wchodzi do sprzedaży

Do salonów wkracza właśnie nowy model firmy z Ingosltadt - Audi Q8. Klienci mogą już składać zamówienia na konkurenta BMW X6 i Mercedesa GLE Coupe.

Nowe Audi budowane jest w słowackiej fabryce niemieckiego koncernu w Bratysławie. Pierwsze egzemplarze trafić mają do salonów w sierpniu. Ceny na rodzimym, niemieckim rynku startują od 76 300 euro, co w przeliczeniu na złotówki daje kwotę przeszło 331 tys. zł. to o 15 100 euro więcej, niż zapłacić trzeba za podstawową odmianę Audi Q7.

Nadwozie Audi Q8 ma 4,99 m długości, 2,00 m i 1,71 m wysokości. O komfortową podróż dba m.in. wynoszący blisko 3 m rozstaw osi. Producent podkreśla też walory użytkowe. Auto standardowo wyposażone jest w siedem miejsc. Na życzenie nabywcy trzeci rząd może zostać wyposażony w system regulacji wzdłużnej.

Reklama

Bagażnik Audi A8 mieści 605 l. Po złożeniu oparć foteli tylnych przestrzeń bagażowa pomieści pakunki i objętości do 1755 l. Standardem jest m.in. elektrycznie otwierana klapa bagażnika (opcjonalnie sterowana ruchem stopy). Na życzenie można też zamówić elektryczną roletę bagażnika, która zwija się automatycznie po jego otwarciu.

Klienci mają do wyboru 12 kolorów karoserii. Standardowo auto oferowane jest z dodatkami w kolorze antracytu. Wyższe wersje poznamy m.in. po dodatkach lakierowanych pod kolor nadwozia lub na szaro. Najbardziej wymagający mogą zdecydować się na pakiet S-line charakteryzujący się m.in. przestylizowanymi zderzakami, listwami progowymi czy tylnym dyfuzorem.

W kabinie standardowo znajdziemy np. system MMI plus z nawigacją satelitarną i inteligentnym sterowaniem głosowym. Samochód rozpoznawać ma złożone polecenia. Przykładowo stwierdzenie "jestem głodny" sprawi, że nawigacja wyszuka najbliższe restauracje.

Standardowo Audi Q8 oferowane będzie z napędem Quattro rozdzielającym moc między przednie i tylne koła w proporcji 40:60 z przewagą osi tylnej. Podstawowe wersje poruszają się na 19-calowych obręczach o średnicy 19 cali. Koła kryją m.in. zamontowane na przedniej osi sześciotłoczkowe, aluminiowe zaciski hamulcowe. Największe z oferowanych obręczy mają 22 cale średnicy i oferowane są z oponami w rozmiarze 285/40.

W cennikach dostępne są aż trzy wersje zawieszenia. Już w podstawowej otrzymamy amortyzatory o zmiennej charakterystyce tłumienia. Wyżej w hierarchii stoi zawieszenie pneumatyczne (prześwit regulowany w zakresie 90 mm).

Dla najbardziej wymagających przewidziano układ zawieszenia pneumatycznego oferowany z tylną osią skrętną. W zależności od prędkości i warunków tylne koła mogą obracać się względem osi pionowej o maksymalnie 5 stopni.

Wszystkie jednostki napędowe wspomagane są - pracującą pod napięciem 48 voltów - technologią mild hybrid (funkcja żeglowania, akumulator litowo-jonowy i alternator z funkcją rozrusznika). Stale doładowywany (energią odzyskiwaną w trakcie jazdy), litowo-jonowy akumulator umieszczono pod podłogą bagażnika. Funkcja żeglowania (jazdy z wyłączonym silnikiem spalinowym) może być realizowana przy prędkościach od 55 do 160 km/h.

Podstawowy model Audi Q8 - 50 TDI - napędzany jest wysokoprężnym silnikiem o pojemności 3,0 l. Motor generuje moc 286 KM i dysponuje potężnym momentem obrotowym 600 Nm. Dzięki temu auto ważące 2145 kg auto przyspiesza do 100 km/h w 6,3 s i rozpędza się do prędkości maksymalnej 245 km/h. Jednostkę wyposażono w szereg rozwiązań poprawiających osiągi. Przykładowo głowica i blok silnika mają osobne obiegi płynu chłodzącego, zastosowano też pompę oleju o zmiennej wydajności.

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy