Audi Q8. Pierwsze zdjęcia całkowicie nowego modelu!

Audi rzuca wyzwanie BMW X6 i Mercedesowi GLE Coupe. W chińskim Shenzen odbyła się premiera najnowszej broni niemieckiej marki - Audi Q8. Czego spodziewać się można po flagowym suvie producenta z Ingolstadt?

W opinii producenta samochód łączy w sobie elegancję czterodrzwiowego coupe z użytecznością dużego suva. Auto w oczywisty sposób nawiązuje do pozostałych modeli producenta z Ingolstadt. Z przodu dominuje typowa dla Audi osłona chłodnicy Singleframe. Nie sposób też przeoczyć dużych wlotów powietrza w przednim zderzaku, minimalistycznych reflektorów czy pochylonych w kierunku dachu słupków D.

Zdecydowane, ostro załamywane kształty nawiązywać mają do projektu oryginalnego Audi Quattro. Muskulatury dodają autu ogromne, 22-calowe obręcze kół. Tylne światła łączy, podświetlana na czerwono, blenda. Na liście opcji znajdą się reflektory główne Matrix LED o wysokiej rozdzielczości.

Reklama

Karoseria Audi Q8 mierzy 4,99 m długości, 2,00 m i 1,71 m wysokości. Wygodę pasażerom gwarantować ma wynoszący blisko 3 m rozstaw osi. Producent podkreśla też walory użytkowe. Bagażnik Audi A8 mieści 605 l. Po złożeniu oparć trzech niezależnych foteli tylnych przestrzeń bagażowa pomieści pakunki i objętości do 1755 l.

We wnętrzu dominuje ciągnąca się przez całą szerokość kabiny linia nawiewów i kaskadowa konsola środkowa z dwoma dotykowymi wyświetlaczami. Górny, o przekątnej 10,1 cala, służy do sterowania systemami audio i nawigacji. Dolny (8,6 cala) odpowiada za sterowanie układem przewietrzania wnętrza i służyć może do wprowadzania tekstu. Oprócz tego kierowca ma też do dyspozycji Audi Virtual Cockpit o przekątnej 12,3 cala.

Samochód wyposażono również w funkcje sterowania głosowego rozpoznającą złożone polecenia, jak np. "jestem głodny" (wówczas nawigacja wyszukuje najbliższe restauracje).

W kabinie, w zależności od wersji, spotkać możemy m.in. specjalne konturowe fotele z funkcją masażu, podgrzewaniem i wentylacją czy czterostrefową, automatyczną klimatyzację. Lista opcji zawiera też m.in. wyświetlacz HUD.

Standardowe wyposażenie obejmować będzie oczywiście napęd Quattro, który standardowo rozdziela moment obrotowy w proporcji 40:60 proc. z przewagą osi tylnej. Auto pochwalić się też może prześwitem wynoszącym aż 254 mm i krótkimi zwisami. Bez żadnych dopłat otrzymamy aktywne amortyzatory. W czasie wycieczek poza asfalt przyda się też opcjonalne, pneumatyczne zawieszenie automatycznie dostosowujące prześwit do warunków jazdy (w zakresie aż 90 mm).

Podstawowe modele otrzymają również progresywne wspomaganie kierownicy. Lista opcji obejmować ma skrętną tylną oś (wychylenie kół w zakresie +/- 5 stopni w zależności od prędkości pojazdu).

Wszystkie jednostki napędowe wspomagane będą - pracującą pod napięciem 48 voltów - technologią mild hybrid (funkcja żeglowania, akumulator litowo-jonowy i alternator z funkcją rozrusznika).

Samochód pojawić ma się w europejskich salonach w trzecim kwartale bieżącego roku. Budową modelu zajmie się słowacka fabryka Audi w Bratysławie. Ceny Q8 pozostają tajemnicą.

PR

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy