Audi Q5 TFSI e. Mocna hybryda plug-in

Audi kontynuuje elektryczną ofensywę. Producent z Ingolstadt rozpoczął właśnie przyjmowanie zamówień na pierwszą z nowych, zapowiedzianych w początku roku, hybryd plug-in - model Audi Q5 55 TFSI e quattro.

Produkcyjną wersję można było zobaczyć na tegorocznym salonie genewskim. Układ napędowy łączy benzynowy 2,0 TFSI (252 KM i 370 Nm) z elektrycznym, synchronicznym, motorem trakcyjnym generującym 105 kW i 350 Nm. Zintegrowana z dwusprzęgłową, siedmiostopniową, przekładnią S-tronic jednostka zapewnia autu zasięg do 40 km w trybie bezemisyjnym. Całkowita moc układu napędowego to 367 KM. Kierowca ma też do dyspozycji 500 Nm. Sprint do 100 km/h zajmuje Audi Q5 55 TFSI e quattro 5,3 s. Prędkość maksymalna to 239 km/h. W trybie stricte elektrycznym auto poruszać się może z prędkościami do 135 km/h.

Reklama

Elektryczny układ napędowy pracuje pod napięciem 381 Voltów. Na baterie akumulatorów składają się 104 ogniwa umieszczone pod podłogą bagażnika. Ich pojemność to 14,1 kWh. Ciekawym rozwiązaniem jest zintegrowanie układu chłodzenia akumulatorów z "małym" obiegiem układu chłodzenia silnika. Auto wyposażone jest również w pompę ciepła mogącą odzyskiwać do 3 kW energii elektrycznej wykorzystując energię traconą na chłodzenie układu elektrycznego.

Pełne naładowanie akumulatorów publiczną ładowarką (400 V, 16A) zajmuje 2,5 h. W przypadku korzystania z domowej sieci elektrycznej (220 V) operacja trwa około sześciu godzin.

Wraz z samochodem otrzymujemy dostęp do mobilnej aplikacji AudiApp pozwalającej sparować z autem nasz telefon. Z ekranu smartfona można wówczas zdalnie sterować m.in. nastawami klimatyzacji (np. zaplanować schłodzenie auta na konkretną godzinę - sprężarka klimatyzacji i pompa cieczy chłodzącej napędzane są elektrycznie), zaplanować trasę czy sprawdzić poziom naładowania akumulatorów.

Układ napędowy pracować może w trzech podstawowych trybach: EV (elektrycznym), auto (spalinowo-elektrycznym) oraz "hold". Ten ostatni służy utrzymywaniu akumulatorów w stanie naładowanym, gdyby kierowca planował np. późniejsze skorzystanie ze "stref czystego transportu". W zależności od ustawień trybu jazdy zdjęcie nogi z gazu skutkować może np. załączeniem systemu rekuperacji (co kierowca odczuć może jako włączenie "zwalniacza") lub odłączeniem napędu i przejściem pojazdu w tzw. tryb "żeglowania".

Standardowe wyposażenie Audi Q5 55 TFSI e quattro obejmuje m.in.: oświetlenie w technologii LED, sportowe fotele, trzystrefową klimatyzację, czy specyficzne, 18-calowe, pięcioramienne, obręcze kół ze stopów lekkich.

W Niemczech auto wycenione zostało na 60 450 euro. Pierwsze egzemplarze trafić mają do nabywców w ostatnim kwartale bieżącego roku.

PR



INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy