Audi A3 już po liftingu. Co się zmieniło?
Mijają właśnie trzy lata od rynkowej premiery obecnej generacji Audi A3. By podtrzymać zainteresowanie klientów, zgodnie z przyjętą regułą, producent zafundował modelowi kilka istotnych zmian.
Fani A3 zwrócą uwagę na przemodelowaną osłonę chłodnicy o ostrzejszych krawędziach i nowy, "spłaszczony" kształt reflektorów z wyraźniej zaakcentowanymi konturami. Standardowo auto wyposażone będzie w 16-calowe obręcze ze stopów lekkich (opcjonalnie 17, 18 lub 19 cali). W palecie dwunastu kolorów pojawi się aż pięć nowych barw karoserii. Po raz pierwszy w tym segmencie, na liście wyposażenia opcjonalnego, znajdą się reflektory Matrix LED. Standardowo auto oferowane będzie z lampami ksenonowymi.
Zmodernizowane Audi A3 może zostać wyposażone w elektroniczne zegary Audi Virtual Cockpit z wyświetlaczem o przekątnej 12,3 cala. Nowością (rzecz jasna, opcjonalną) jest m.in. adaptacyjny tempomat z funkcją utrzymywania odległości od poprzedzającego pojazdu w gęstym ruchu. System, który zwalnia kierowcę z obowiązku ciągłego ruszania i zatrzymywania pojazdu pracować może przy prędkości do 65 km/h. Standardowo w kabinie znajdziemy m.in. system MMI z monitorem o przekątnej 7-cali. Firma stawia też na usługi mobilne. W Europie auto oferowane będzie np. z kartą sim zapewniającą dostęp do Internetu i możliwość korzystania z Google Earth czy Google Street View.
Paleta jednostek napędowych obejmuje sześć silników benzynowych i trzy jednostki wysokoprężne. Nowością jest trzycylindrowy, benzynowy motor 1,0 l TFSI z doładowaniem i bezpośrednim wtryskiem paliwa. Jednostka generuje moc 115 KM i maksymalny moment obrotowy 200 Nm dostępny w zakresie od 2000 do 3500 obr./min. Wyżej w hierarchii stoi 150-konny (250 Nm) 1,4 l TFSI z systemem dezaktywacji cylindrów. Topowa benzynowa jednostka - nowy 2,0 l TFSI - rozwija 190 KM i 320 Nm. W tej odmianie auto oferowane będzie z nową, automatyczną przekładnią S-tronic o siedmiu przełożeniach. Wyposażona w mokre sprzęgło skrzynia zastąpiła w ofercie dwusprzęgłową, sześciostopniową przekładnię.
Cenniki Audi A3 z silnikiem Diesla otwiera motor 1,6 l TDI o mocy 110 KM oferowany z sześciostopniową ręczną lub dwusprzęgłową, zautomatyzowaną, przekładnią. Większa jednostka - 2,0 l TDI - oferowana ma być w dwóch wariantach mocy. Początkowo klienci będą się mogli zdecydować na odmianę rozwijającą 150 KM i 340 Nm. Wkrótce potem uzupełni ją wariant dysponujący mocą 184 KM i maksymalnym momentem obrotowym 380 Nm.
Oprócz tego do wyboru będzie też model A3 Sportback e-Tron z benzynowym 1,4 TFSI (150 KM i 250 Nm) wspomaganym elektrycznym silnikiem trakcyjnym generującym 75 kW i 330 Nm. Auto wyposażone jest w akumulatory litowo-jonowe o pojemności 8,8 kWh. Ich pełne ładowanie z gniazdka trwa około 2 godzin. Ekolodzy mogą się też zdecydować na model Audi A3 Sportback g-Tron z silnikiem 1,4 l TFSI dostosowanym do zasilania naturalnym gazem ziemnym.
Zmiany nie mogły też ominąć topowego modelu - Audi S3. Dwulitrowy silnik TFSI generuje teraz 310 KM i 400 Nm. To o 10 KM i 20 Nm więcej, niż do tej pory.
Odświeżone Audi A3 trafić ma do salonów z początkiem maja. Pierwsze egzemplarze trafią do klientów latem. Ceny modelu na rodzimym, niemieckim, rynku startować mają z pułapu 23 tys. euro.